صفحه اصلی / جهان ترک / هنرمندان ملت‌های جهان ترک در مجارستان گرد هم آمدند

هنرمندان ملت‌های جهان ترک در مجارستان گرد هم آمدند

«قورولتای بزرگ» هنرمندان ملتهای جهان تُرک که توسط «بنیاد توران» مجارستان در شهر بوگاچ در منطقه باکس-کیسکون این کشور برگزار می‌شود، امسال نیز میزبان مهمانان بسیاری از نقاط مختلف جهان بود.

این نشست هر دو سال یک بار به منظور نزدیک کردن ملتهای ترک-هون برگزار می‌شود و امسال نیز نمایندگان کشور مجارستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکیه و هنرمندانی از جمهوری‌های خودمختار تاتارستان، تُرکستان شرقی، داغستان، چوواش، آلتای، یاکوتیا و سخا برگزار می‌شود.

– ما به عنوان تُرک در جهان اینجا هستیم

ارسلان‌بیگ سلطان بیکوف، از شاعران قرقیزستان و آهنگساز قطعه”دومبیرا” که کنسرتی را در این قورولتای برگزار کرد، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با تاکید بر اینکه برای لذت بردن از فضای برنامه ابتدا باید ملت خود را دوست داشت، اظهار کرد: ما نامهای مختلفی داریم اما با تبار مشترکی در اینجا هستیم.

وی تصریح کرد: در قرن بیست و یک راه بزرگی برای کسانی که خود «تُرک» می‌نامیدند باز شده و ملتهای ترک شروع به یافتن یکدیگر و برقراری ارتباط با گذشته خود کردند.

– “برای برقراری صلح و برادری در جهان مهم است”

بهادر ینی‌شهیرلی‌اوغلو نیز که به عنوان نماینده ترکیه در قورولتای بزرگ حضور یافته گفت: مهمانان و نمایندگان دولتی از سراسر جهان در اینجا گرد هم آمده و برادری خود را اعلام می‌کنند. مفهوم هون- ترک دوباره در اینجا زنده می‌شود.

وی تصریح کرد: این گردهم آمدن مردم تُرک از سراسر جهان برای ارسال پیام صلح و دوستی است.

گفتنی است در این قورولتای (مجمع) ۳۵ قوم مختلف تُرک و همچنین مهمانان زیادی از سراسر جهان حضور یافته‌ و برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی اجرا می‌کنند.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *