صفحه اصلی / ایران / توییت ترامپ در سالگرد انقلاب اسلامی ایران؛ ۴۰ سال فساد، سرکوب و ترور

توییت ترامپ در سالگرد انقلاب اسلامی ایران؛ ۴۰ سال فساد، سرکوب و ترور

کاخ سفید با لحنی انتقاد آمیز به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و از سالهای استقرار حکومت اسلامی در ایران به عنوان «چهل سال شکست» یاد کرد.

این تعبیری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی وی همزمان با پایان جشن های انقلاب اسلامی از آن استفاده کرده اند.
این انتقاد آشکار که پیشتر نیز از سوی مقامات کاخ سفید با همین تعبیر مطرح شده بود روز دوشنبه بیست و دوم بهمن همزمان با پایان جشن های انقلاب ایران ایراد می شود.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار تویئتی به زبان فارسی از دستاور چهل ساله رژیم اسلامی در ایران به عنوان شکست یاد کرده بود.
این واکنش ها از سوی مقام های بلند پایه ایران بی پاسخ نماند به گونه ای که علی خامنه ای رهبر ایران در دیدار اخیر خود با افسران نیروی هوایی که هر سال به یادبود دیدار تاریخی همافران نیروی هوایی با آیت الله خمینی در نخستین سال پیروزی انقلاب برگزار می شود با جملاتی آتشین ارتش و دولتمردان آمریکا را آماج حملات خود قرار داد.
رهبر ایران در این سخنرانی ارتش آمریکا را «تجسم شرارت و خشونت» دانست و شعار مرگ بر آمریکا را نشانه تنفر و خشم مردم از سردمداران کاخ سفید به خصوص دونالد ترامپ، مایک پمپئو و جان بوتون قلمداد کرد.
پیشتر مایک پمپئو با هشتگ های #۴۰YearsofFailure #چهلسالشکست هم نوشت: «آیت الله خمینی در سال ۱۹۷۹ وعده خوشبختی در آینده را به مردم ایران فروخت، چهل سال بعد، رژیم فاسد ایران، جز عهدی شکسته، چیزی برای ارائه ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *