صفحه اصلی / آذربایجان / حکم ۱۰ ماه زندان عباس لسانی عینا تائید شد

حکم ۱۰ ماه زندان عباس لسانی عینا تائید شد

دادگاه انقلاب تبریز حکم غیابی ۱۰ ماه حبس تعزیری صادره برای فعال ملی آذربایجان «عباس لسانی» را عینا تائید کرد.

شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی احراری، اعتراض عباس لسانی به حکم غیابی ۱۰ ماه زندان را رد نمود. حکم جدید در مراجعت وکیل آقای لسانی به وی ابلاغ شده است.

در حکم تأیید شده آورده شده: «حسب گزارش اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی عباس لسانی در مورخه ۰۴ / ۰۴ / ۹۷ طی یک سخنرانی در مراسم تدفین حسن هرگلی (دمیرچی – آذربایجان) ضمن سیاه نمایی علیه نظام و با تحریک حاضرین موجب سرداده شدن شعارهای قوم‌گرایانه را گردیده که مورد بهره‌برداری تجزیه‌طلبان داخل و خارج شبکه‌های خارجی قرار گرفته، همچنین در گزارش بعدی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی ایشان در سخنرانی دیگری در منزل خود همفکرانش را به انجام اقدامات میدانی ( تجمعات غیرقانونی ) به خصوص در قلعه بابک فراخوانده است.»

قاضی احراری ادله در این گزارشات را مصادیق فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف نظام دانسته و عباس لسانی را با احتساب ایام بازداشت قبلی به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

حکم که بار اول به صورت غیابی صادر شده بود در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ به اجرا گذارده شد. آقای لسانی در زمان اجرا با اعتراض به روند غیرواقعی دادرسی باعث توقف حکم و تعیین وقت جدید برای واخواهی گردید.

ده روز بعد و در ۲۵ دی ماه، این فعال سرشناس آذربایجانی در شعبه مذکور جهت واخواهی حاضر اما بلافاصله پس از اتمام دادگاه توسط نیروهای امنیتی ربوده و به قرنطینه زندان اردبیل منتقل گردید.

مسئولین قضایی اردبیل هنوز هیچ پاسخ روشنی به علت بازداشت و اتهام انتسابی در این پرونده نمی‌‌دهند.

مسئله‌ای که با واکنش و اعتراض گسترده ملت آذربایجان و به تبع آن فعالین ملی آذربایجان روبرو شده است.

همچنین، با تهدید سلامت جسمی آقای لسانی از سوی یکی از مسئولین قضایی اردبیل دامنه اعتراضات افزایش یافته است.

قاضی دادگاه انقلاب اردبیل در پاسخ به سوال خانم علیزاده در خصوص همسرش گستاخانه و به دور از مسئولیت و وظیفه یک قاضی گفته بود: «نترسید جنازه اش را تحویلتان خواهیم داد.»

۲۸ روز است که مسئولین قضایی نسبت به ربوده شدن عباس لسانی و وضعیت سلامتی وی به مراجعات نزدیکان این فعال ملی آذربایجان پاسخ نمی‌‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *