صفحه اصلی / آذربایجان / فعال ۷۶ ساله آذربایجان‌جنوبی محبوس در زندان اردبیل از بیماری رنج می برد

فعال ۷۶ ساله آذربایجان‌جنوبی محبوس در زندان اردبیل از بیماری رنج می برد

پرویز سیابی گرجانی فعال پیشکسوت ملی مدنی آزربایجان جنوبی در حالی دوران محکومیت ۶ساله خود را در بند ۱۶ زندان مرکزی اردبیل سپری می‌کند که از بیماری پروستات مزمن و فشار خون بالا رنج می برد.

به گزارش کانال تلگرامی عباس لسانی، پرویز سیابی گرجانی به دلیل مشکلات جسمی، بیماری های متعدد از جمله پروستات مزمن، فشار خون بالا، درد شدید مفاصل و کهولت سن نیازمند مراقبت های دائمی پزشکی است، لذا فعالین مدنی و نزدیکان این فعال و فعالین حقوق بشر آزربایجانی با تاکید بر این موضوع، نگران سلامت جسمانی وی بوده و خواهان آزادی سریع ایشان می باشند.

این فعال آزربایجانی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ بازداشت و جهت تحمل محکومیت ۶ ساله خویش به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بود.حکمی که تنها بدلیل اظهارات این فعال آزربایجانی در کانال های تلگرامی خصوص حوادث ۲مرداد ۱۴۰۰ تبریز در رابطه با حمایت ملت آزربایجان از مطالبات ملت الاحواز صادر شده بود.

پرویز سیابی گرجانی در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه‌ انقلاب اردبیل، به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد در نهایت این حکم توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به ۶ سال حبس تعزیزی کاهش پیدا کرد.

ایشان ۳مرداد ماه سال پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۴ مرداد پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و ۷ شهریور ماه‌ ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی موقتا تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.

پرویز سیابی که متولد ۱۳۲۶ و دانش آموخته رشته حقوق در دانشگاه تهران می باشد ۸ مهر ماه ۹۹ در پی تجمع مسالمت آمیز در حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ توسط ارتش جمهوری آزربایجان با ضرب و شتم در پارک جیرال اردبیل به همراه دیگر فعالین بازداشت و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *