صفحه اصلی / آذربایجان / کشف یک شبکه جاسوسی دیگر ایران در کشور آذربایجان

کشف یک شبکه جاسوسی دیگر ایران در کشور آذربایجان

سازمان امنیت جمهوری آذربایجان (آزربایجان) در بیانیه‌ای از کشف یک شبکه پنج نفره جاسوسی مرتبط با ایران خبر داد که به اتهام «خیانت به کشور» تحت بازداشت قرار گرفته‌اند.

براساس این بیانیه، یکی از این جاسوسان «زاهر عسگروف» است که به عنوان ناخدای کشتی در ناوگان نفتی خزر خدمت می‌کرد. وی حین آموزش دینی در شهر قم ایران از طرف سازمان اطلاعات ایران استخدام شده است.

عسگروف اطلاعاتی را که در مورد شرکت‌های خارجی فعال در آزربایجان، مکان و زمان تمرینات نظامی در دریای خزر و محموله‌های حمل شده به سکوهای نفتی جمع آوری و به اطلاعات رژیم ایران ارائه کرده است.

فرد دیگر «النور رسول‌اف» نام دارد که در سال ۲۰۱۸ برای معالجه به جغرافیای ایران رفته و در آنجا از طرف اطلاعات ایران تطمیع و راضی به همکاری شده است.

وی نیز اطلاعات عمدتا نظامی از جمله مناطقی که خط لوله نفت و گاز طبیعی می‌گذرد، مکان پهپادها، تانک‌ها و خودروهای نظامی، خودروهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه تکنوسافت باکو و همچنین مکان سامانه‌های پدافند هوایی و راداری را جمع آوری و ارسال کرده است.

اسامی سه بازداشت شده دیگر نیز بختیار آقازاده، میرحافظ جعفرزاده و اورخان ممداوف اعلام شده که اکنون به اتهام “خیانت به کشور” در بازداشت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *