صفحه اصلی / جهان ترک / سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: با آزادسازی قره‌باغ صفحه جدیدی در تاریخ گشوده شد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: با آزادسازی قره‌باغ صفحه جدیدی در تاریخ گشوده شد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که با آزادسازی قره‌باغ صفحه جدیدی در تاریخ گشوده شد و روابط آنکارا و ایروان وارد مرحله ای جدید می‌شود.

به گزارش رسانه هابی ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به منظور شرکت در کنگره سالانه جمعیت مسلمانان آمریکایی (MAS-ICNA) در ایالات متحده به سر می‌برد. در سرکنسولگری ترکیه در شیکاگو با شهروندان ترک مقیم آمریکا دیدار کرد.

کالین در پاسخ به سوال اینکه لابی ارمنی در آمریکا نگرش ضد ترکیه را بخشی از هویت خود کرده است، گفت: «با آزادسازی قره‌باغ صفحه جدیدی در تاریخ گشوده شد؛ روند بسیار متفاوتی در قفقاز در جریان است، اکنون ساختار این دیاسپورا (جوامع دور از وطن) که چنین نگرشی دارد در شرف فروپاشی است».

وی تصریح کرد: «به عبارت دیگر، اکنون مناقشه ترکیه-ارمنستان یا ترک-ارمنی در قفقاز به پایان رسیده؛ با آزادسازی قره‌باغ، استقلال و پیوستن به خاک آذربایجان، برگ جدیدی در تاریخ گشوده شده است».

کالین خاطرنشان کرد: ترکیه و ارمنستان اقداماتی برای عادی سازی روابط دوجانبه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه روند عادی‌سازی بیشترین سود را برای ارمنستان خواهد داشت، گفت: «ارمنستان که به دریا دسترسی ندارد، از نظر اقتصادی ضعیف و تحت قیمومیت روسیه است، عادی‌سازی روابط با ترکیه هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی کمک زیادی به این کشور خواهد کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *