صفحه اصلی / جهان ترک / حمله زامبی های رژیم ولایی به یک خانواده تورک قشقایی- روح الله مرادی قشقایی

حمله زامبی های رژیم ولایی به یک خانواده تورک قشقایی- روح الله مرادی قشقایی

فیلم حمله زامبی های رژیم ولایی به یک خانواده تورک قشقایی در گچساران را به همراه یک گزارش کامل به همه شبکه های فارسی زبان (منوتو، بی بی سی، ایران اینترنشنال ، رادیو فردا و دویچه وله) فرستادم اما هیچ رسانه ای اقدام به انتشارش نکرد. ( فقط صفحه علی جوانمردی منتشرش کرد).

عدم پوشش خبری وقایع و اتفاقات ما در رسانه های مرکز، چیز جدیدی نیست. تداوم سیاستهای مرکز -پیرامون است و استاندارد دوگانه در انعکاس رویدادهای خبری به عنوان مشی کلی پوزیسیون و اپوزیسیون ایران .

مساله اساسی اما در اینجا ، داشتن یا نداشتن اهمیت خبری یک رویداد نیست بلکه نداشتن اهمیت جان و مال و ناموس و حق ما مردمان پیرامون برای آنان است.

با چنین رویکردی ما چاره ای جز توسل به خویش و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجودمان برای حفظ جان و احقاق حق خود نداشته و این را نیز زین پس به شکل عریان و فارغ از هرگونه حساسیت های موجود انجام خواهیم داد. رسانه های جهان ترک با کمال میل این جای خالی را پر کرده و بی هیچ منتی درد ما را فریاد میزنند.

رژیم ولایی با تمام ارکانش فاسد و ناکارآمد و غیر قایل اصلاح است. امید داشتن برخی عزیزان قشقایی به سیستم سراسر لجن و گندیده قضایی یک نظام فاسد و درخواست تعقیب حقوقی و قضایی این مساله تلخ و غم انگیز است. البته که پیگیری حق پایمال شده و خون ریخته شده این خانواده قشقایی بر تک تک قشقایی ها فرض است و واجب و تحت هیچ شرایطی نباید قدم پس کشید اما امیدی هم به تباهی نیست. باید دست روی زانوی خود گذاشته و بلند شد.

این حادثه با تمام تلخی ها و دردهایی که برجای گذاشت امر مبارکی نیز از دلش برون آمد. برای نخستین بار همه طیف های ترکان قشقایی را همدل نمود. همه صفحات و کانال های قشقایی نیز انعکاسش دادند. شاید نخستین بار باشد که فضای مجازی و حقیقی قشقایی جملگی یکدل و یکصدا هستند. آری ، درد مشترک، زایشگر یگانگی نیز هست. درد مشترک تبلور همگرایی و هم اندیشی و‌همراهی نیز است. از نهان این تلخی نهالی نیز شکفت . سیرابش کنیم این نهال را که برکشیدنش آسمان این ظلمت را خواهد شکافت و بنیان ظالمان را خواهد افکند.

منبع: صفحه فیسبوکی فعال تورک قشقایی روح الله مرادی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *