صفحه اصلی / جهان ترک / بورسای ترکیه پایتخت فرهنگی جهان تورک در سال ۲۰۲۲

بورسای ترکیه پایتخت فرهنگی جهان تورک در سال ۲۰۲۲

بورسا؛ پایتخت فرهنگی سال ۲۰۲۲ و محبوب گردشگران جهان تورک گردید.

شهو بورسای تورکیه که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک در سال ۲۰۲۲ برگزیده شد، مرکز توجه گردشگران خواهد شد. این شهر سال آینده با اجرای برنامه‌های مختلف از گردشگران جهان تورک میزبانی خواهد کرد.

مراد ساراچ‌اوغلو، نماینده اتحادیه آژانس‌های مسافرتی تورکیه «تورساب» در منطقه جنوبی مرمره در گفت‌گو با آناتولی اظهار داشت که بورسا با تاریخ دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعت منحصر به فرد و گردشگری همه جانبه خود به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شده است.

ساراچ‌اوغلو با بیان اینکه سال ۲۰۲۲ برای بورسا سال مهمی خواهد بود، گفت: «سال آینده چهارمین دوره بازی‌های عشایری جهان، دومین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم تورکی دده قورقود» و پنجمین دوره جشنواره ورزش‌های اجدادی جهان تورک نیز در بورسا برگزار خواهد شد.»

وی با بیان اینکه برای برگزاری برخی نمایشگاه‌های بین‌المللی در بورسا تلاش می‌کنند، تصریح کرد که با توجه به اینکه بورسا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک انتخاب شده است برای جذب تعداد زیادی گردشگر از جمهوری‌های تورک تلاش خواهند کرد.

وی افزود: «هدف ما تبدیل بورسا به شهر کارناوال جهان تورک است.»

گفتنی است بورسای تورکیه در سی و هشتمین نشست سالانه سازمان بین‌المللی فرهنگ تورکی «TÜRKSOY» که در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر خیوه ازبکستان برگزار شده‌است، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک در سال ۲۰۲۲ میلادی انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *