صفحه اصلی / بیانیه / فراخوان احزاب آذربایجان جنوبی در پاسخ به ادعاهای ارضی حزب دمکرات کردستان ایران نسبت به اراضی آذربایجان غربی

فراخوان احزاب آذربایجان جنوبی در پاسخ به ادعاهای ارضی حزب دمکرات کردستان ایران نسبت به اراضی آذربایجان غربی

بر همگان آشکار است که رژیم‌های فارس‌گرای پهلوی و آخوندی در یکصد سال اخیر، به بهانه تقسیمات کشوری، سیاست فعال و هدفمندی را در آذربایجان جنوبی، به منظور تقسیم اراضی تاریخی تورک‌های آذربایجان، در پیش گرفته‌اند. در عین حال، هر دو رژیم، با سوءاستفاده از روحیه خیرخواهانه تورک‌های آذربایجان، به طور مستمر با اسکان سایر اقوام در سرزمین‌های تاریخی آذربایجان سیاست تغییر ترکیب جمعیتی در این سرزمین‌ها را در پیش گرفته‌اند. هدف از اجرای این سیاست‌ها، محدود کردن مرزهای جغرافیایی آذربایجان جنوبی با تکه پاره کردن اراضی این سرزمین، مجبور کردن ملت تورک به مهاجرت از سرزمین خود در آذربایجان غربی و افزایش وابستگی این ملت سرافراز به دولت فارس‌گرا بود.


بنا به منابع رسمی، طی ۵۰ سال گذشته، صدها هزار کورد که شهروند عراق بودند، توسط رژیم‌های اشغالگر فاشیستی ایران، به صورت هدفمند در شهرهای مختلف آذربایجان غربی اسکان داده شده‌اند. این وقایع با اخراج تورک‌های آذربایجان از سرزمین مادری و یا کشتار دسته جمعی آنها تحقق یافته است. قتل عام مردم آذربایجان در شهر سولدوز (نقده) در سال ۱۳۵۸ به دست هزاران تروریست کرد وابسته به حزب دمکرات ایران به رهبری یک تروریست به نام عبدالرحمن قاسملو که به بهانه برگزاری یک میتینگ در این شهر به وقوع پیوست، یک حقیقت تاریخی غیرقابل انکار است. علی‌رغم اینکه بخش بزرگی از سرزمین‌هایی که به نام استان‌های کرمانشاه و کردستان خوانده می‌شود، در واقع سرزمین‌های تاریخی آذربایجان می‌باشد که در نتیجه سیاست‌های رژیم اشغالگر فارس، تحت عنوان تقسیمات کشوری، به آن استان‌ها واگذار شده‌ است، حزب تروریستی دمکرات کردستان ایران که از حمایت همه جانبه رژیم ایران برخوردار است همچنان به طرح ادعاهای بی‌اساس ارضی نسبت به سرزمین‌های ازلی و تاریخی تورک‌های آذربایجانی اصرار می‌ورزد و به فعالیت‌های مسلحانه تروریستی در آذربایجان غربی ادامه می‌دهد. علیرغم هشدارهای مکرر، این سازمان تروریستی در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ بار دیگر در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر از شهر ارمو در آذربایجان غربی به عنوان شهر کردنشین یاد کرد. سازمان حقوق بشر کرد هنگاو هم که خود را مدافع حقوق بشر می نامد، در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ مصادف با ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ در حساب توییتری خود همان ادعای ارضی تحریک آمیز علیه آذربایجان جنوبی را به اشتراک گذاشت.


ما به عنوان احزاب آذربایجان جنوبی، به حزب دمکرات کردستان ایران که با انجام اقدامات تروریستی در مناطق غربی آذربایجان جنوبی موجب گسترش خطر تروریسم در منطقه گردیده، شدیداً هشدار می‌دهیم که ضمن پایان دادن به سیاست‌های توسعه طلبانه و ادعاهای ارضی زیاده‌خواهانه و فعالیت‌های تروریستی مسلحانه علیه آذربایجان جنوبی نسبت به خارج کردن نیروهای تروریستی خود از خاک آذربایجان جنوبی اقدام نماید. در عین حال، ما از تمامی احزاب آذربایجان جنوبی می‌خواهیم که سازمان‌های تروریستی کرد و رسانه‌های مرتبط با آنها را بایکوت نمایند. با عطف توجه به جنایت‌های سازمان‌های تروریستی کرد علیه تورک‌ها و عرب‌ها در سوریه٫ عراق و پاکسازی اتنیکی آنها، ما از ملت خود می‌خواهیم که برای مبارزه متحدانه در راستای محافظت پیروزمندانه از سرزمین مادری خود، آذربایجان، در برابر توسعه طلبی کردها آماده باشند. ملت ما در تظاهرات گسترده مردمی آذربایجان جنوبی نباید به حامیان گروه‌های تروریستی کرد اجازه طرح شعاری علیه تمامیت ارضی آذربایجان بدهد و در عین حال باید با سر دادن شعارهایی همچون “آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت”،(آزادی٫ عدالت٫ حکومت ملی”) “بو تورپاقدان پای اولماز اورمو کوردیستان اولماز”،(از خاک هدیه نمیدهند اورمیه کردستان نمی شود)“قادین٫ کیشی ال-اله ظولمون باشین ازمیه!”(“زن! مرد! دست در دست هم، سر ظلم را در هم بشکن!”)، “اورمو گولو سوسوزدو آذربایجان اویانماسا اودوزدو!”(“دریاچه اورمیه تشنه است، اگر آذربایجان بیدار نشود، باخته!”)، “نه شاهچیام٫ نه شیخچی میللتچیم٫ میللتچی”( “نه هوادار شاه هستم و نه هوادار شیخ، من ملی‌گرا هستم، ملی گرا”)، “آذربایجان میللتی٫ چکنمز بو ذیللتی”(“ملت آذربایجان، نمی‌تواند این ذلت را تحمل کند!”) به زبان تورکی آذربایجانی به اعتراضات خود ادامه دهند.


ما بر این باوریم که دولت های تورکیه و آذربایجان نیز با دقت تمام اقدامات تروریستی چندجانبه شبکه‌های تروریستی ایران و کرد در آذربایجان غربی را زیر نظر خواهند داشت و به منظور تضمین امنیت منطقه از گسترش تروریسم در آنجا جلوگیری خواهند نمود.

جبهه آزدی (GAMAC)
حزب استقلال آذربایجان جنوبی (GAIP)
حزب لیبرال دموکرات آذربایجان جنوبی (GALDP)
اتحادیه ترکیه دموکراتیک آذربایجان جنوبی (GADTB)

۱۰ آبان ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *