صفحه اصلی / بیانیه / بیانیه مرکز همکاری تشکیلات های آزربایجان جنوبی در خصوص رویدادهای عبادان (آبادان)

بیانیه مرکز همکاری تشکیلات های آزربایجان جنوبی در خصوص رویدادهای عبادان (آبادان)

مرکز همکاری تشکیلات های آزربایجان‌جنوبی: « همه ملتهای ساکن در جغرافیای ایران از جمله ملت تورک آزربایجان باید از اعتراضات ملت عرب حمایت کنند تا به استعمارگری رژیم فاشیست و نژادپرست ایران پایان داده شود.»

چنانکه بر افکار عمومی معلوم است، چند روز پیش ساختمانی به نام متروپل در شهر عبادان (آبادان) در اقلیم احواز فرو ریخت و در نتیجه بسیاری جان باخته و یا مصدوم شدند.

در روزهای اخیر موج اعتراضات شهرهای اقلیم احواز خصوصا شهر عبادان را فراگرفته است. نیروهای سرکوبگر رژیم ایران نیز مانند همیشه به تنها روشی که می دانند، یعنی خشونت متوسل شده اند.

طبعا مردم منطقه این فاجعه را به فساد سیستماتیک رژیم ایران نسبت می دهند و به همین دلیل اعتراضات مردمی به طور طبیعی از حادثه متروپل گذر کرده و ماهیت ضد نظام به خود گرفته است. به ویژه ملت عرب منطقه در این اعتراضات در خط مقدم هستند زیرا یکی از بزرگترین قربانیان رژیم ایران هستند که یک قرن است در اختیار ناسیونالیسم فارسی می باشد.

ما به عنوان «مرکز همکاری تشکیلات های آزربایجان‌جنوبی» خود را در درد و غم همه مردم منطقه علی الخصوص ملت مظلوم عرب شریک می دانیم و اعلام می کنیم در این مبارزات حق طلبانه در کنار آنان هستیم.

ما معتقدیم مسئول مستقیم مصیبت‌های مردمان کشوری که امروزه با نام ایران شناخته می شود رژیم جمهوری اسلامی و در رأس آن خامنه ای و سپاه هستند.

فلذا اعتراضات مدنی و دموکراتیک طبیعی ترین حق ملت های تحت ستم ساکن در ایران است. همچنانکه مسئول به خشونت کشیده شدن این اعتراضات نیز رژیم ایران است.

به عقیده ما همه ملتهای ساکن در جغرافیای ایران از جمله ملت تورک آزربایجان باید از این اعتراضات حمایت کنند تا به استعمارگری رژیم فاشیست و نژادپرست ایران پایان داده شود.

مرکز همکاری تشکیلات های آزربایجان‌جنوبی:

اتحادیه دمکراتیک ترک‌های آزربایجان‌جنوبی – گادتب

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

جبهه آزادی – گاماج

جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح

حزب استقلال آزربایجان‌جنوبی – گایپ

حزب دمکرات آزربایجان‌جنوبی – گادپ

حزب لیبرال دموکرات آزربایجان‌جنوبی- گالدپ

حزب مرکزی آزربایجان- آ م پ

۳۱/۵/۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *