صفحه اصلی / جهان / وزیر امور خارجه آمریکا: ترکیه در شمال سوریه نگرانی‌های مشروع امنیتی دارد

وزیر امور خارجه آمریکا: ترکیه در شمال سوریه نگرانی‌های مشروع امنیتی دارد

آمریکا که پس ازآغاز عملیات نظامی روز چهارشنبه ترکیه به شمال شرق سوریه به‌شدت تحت فشار و انتقاد قرار گرفته، می‌گوید که به آنکارا برای انجام این عملیات چراغ سبز نشان نداده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تحولات دو روز گذشته در شمال سوریه تاکید کرده است که کشورش هرگز به آنکارا برای انجام عملیات نظامی در این منطقه چراغ سبز نشان نداده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کاخ سفید با یک شبکه رادیویی کشورش گفتگو می کرد به‌رغم طرح این مطلب به نکته‌ا‌ی اشاره کرد که ادعای عدم صدور چراغ سبز به آنکارا برای حمله به خاک سوریه را زیر سوال می‌برد.

آقای پمپئو در گفتگو با شبکه پی بی اس PBS ضمن اشاره به «نگرانی‌های مشروع امنیتی آنکارا» در مناطق مرزی شمال شرق سوریه تاکید کرده است که بر اساس تصمیم دونالد ترامپ، سربازان آمریکایی را برای مواجه نشدن با خطرهای ناشی از درگیری‌ها از منطقه عقب کشیده شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تصریح می‌کند که ترکیه در مناطق جنوبی خود احساس ناامنی می کند و گفته که با «تهدیدهای تروریستی» روبرو است. به گفته آقای پمپئو آمریکا نهایت تلاش خود را کرد تا مطمئن شود آنچه تهدیدهای ناشی از تروریسم خوانده می شود دامن مردم ترکیه را نخواهد گرفت.

مایک پمپئو همچنین همانطور که دونالد ترامپ پیش‌تر تاکید کرده بود راهبرد اصلی کشورش در سوریه را شکست نیروهای داعش عنوان کرد و یادآور شد که با توجه به دستیابی به اهداف تعیین شده توجیهی برای درگیر شدن نیروهای آمریکایی در یک رویارویی نظامی دیگر وجود ندارد و وقت خروج نظامیان آمریکا از خاک سوریه فرا رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *