صفحه اصلی / جهان / ترامپ خطاب به تروریست های ی.پ.گ: تا عمق ۳۰ کیلومتری عقب‌نشینی کنید

ترامپ خطاب به تروریست های ی.پ.گ: تا عمق ۳۰ کیلومتری عقب‌نشینی کنید

دونالد ترامپ، روز شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ (۱۲ اکتبر) در یک سخنرانی در واشنگتن بار دیگر به ترکیه درباره فرار افراد داعش در منطقه عملیاتی ارتش این کشور هشدارداد و گفت اگر ترکیه به وظایف خود در این باره عمل نکند تحریم‌های سنگین و سختی علیه این کشور وضع خواهد شد. دونالد ترامپ گفت که وظایف ترکیه دفاع از اقلیت‌های دینی و محافظت و نگهداری از زندانیان داعش است.

دونالد ترامپ در قسمت دیگری از سخنرانی خود به شبه‌نظامیان تروریست ی.پ.گ هم توصیه کرد که از مناطق مرزی ترکیه با سوریه عقبنشینی کنند. ترامپ صریحا خطاب به آنها گفت: «شما اگر هواپیما ندارید مقابله با نیرویی که هواپیما دارد مشکل است».

رئیس جمهوری آمریکا اظهارامیدواری کرد که شبه‌نظامیان تروریست ی.پ.گ در شمال سوریه از مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کنند.

ترامپ درباره خروج سربازان آمریکایی از شمال سوریه نیز گفت: «کردها مایلند تا عمق ۳۰ کیلومتری از مرز با ترکیه عقب‌نشینی کنند. این چیز خوبی است.»

رئيس جمهور آمریکا همچنین درباره تصمیم عقب‌نشینی نظامیان کشورش از شمال سوریه گفت: «وقتی نمی‌توانیم از مرزهای خودمان محافظت کنیم نباید سربازان خود را ۵۰ سال دیگر برای محفاظت در مرز ترکیه و سوریه نگه داریم.»

دونالد ترامپ با این سخنان به گذرگاه‌های غیرقانونی در مرزهای آمریکا و مکزیک اشاره داشت.

دولت ترکیه مدتهاست که جهت اسکان میلیون‌ها پناهجوی سوری در این کشور خواهان ایجاد “منطقه‌ای امن” در شمال سوریه بوده است. این کشور روز چهارشنبه ۹ اکتبر عملیاتی تحت نام “چشمه صلح” آغاز کرده است.

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که در حملات خمپاره‌ای و موشکی که از خاک سوریه توسط ” تروریستهای ی.پ.گ” به مناطق مسکونی در شهرستان‌های مرزی دیاربکر و ماردین ترکیه انجام گرفته شش غیرنظامی از جمله یک نوزاد ۹ ماهه و سه کودک دیگر جان خود را از دست دادند. در همین شهرها در مجموع بیش از ۷۰ نفر غیرنظامی نیز زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *