صفحه اصلی / جهان / تاکید سران اروپایی بر آمادگی اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با ترکیه

تاکید سران اروپایی بر آمادگی اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با ترکیه

سران اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی اجلاس خود بر آمادگی این سازمان برای توسعه روابط موزون و قدم به قدم با ترکیه تاکید کردند.

بخشی از بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در حال برگزاری است، منتشر و طی آن بر آمادگی اتحادیه اروپا برای توسعه روابط موزون و قدم به قدم با ترکیه تاکید شد.

به گزارش آناتولی ترکیه در این بیانیه ضمن استقبال از کاهش تنش در مدیترانه شرقی، از سرگیری مذاکرات بین ترکیه و یونان و برگزاری مذاکرات برای حل مسئله قبرس، آمده است:

«اتحادیه اروپا با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های مورد علاقه مشترک، آماده است با ترکیه به شکل تدریجی، متناسب و قابل برگشت همکاری کرده و در نشست شورای اتحادیه اروپا در ژوئن نیز تصمیمات بیشتری اتخاذ کند».

سران اروپایی در این بیانیه کمیسیون این اتحادیه را به اطمینان از اجرای موثر اتحادیه گمرکی برای تمام کشورهای عضو و فشرده‌سازی مذاکرات با ترکیه برای رسیدگی به مشکلات فعلی دعوت کردند.

در بیاینه فوق بر آمادگی اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات سطح عالی با ترکیه در مورد موضوعات مشترک مانند بهداشت عمومی، تغییر اقلیم، مبارزه با تروریسم و مسائل منطقه‌ای تاکید و از کمیسیون اروپا دعوت شد تا راه‌های توسعه نقل و مسافرت متقابل شهروندان این اتحادیه و ترکیه را بررسی کند.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین بر لزوم تقویت روابط این نهاد با ترکیه در زمینه مدیریت مهاجرت تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *