صفحه اصلی / ایران / ژنرال کنت مک‌کنزی: آمریکا ازهمه امکانات لازم برای متوقف کردن اقدامات خطرناک ایران برخوردار خواهد بود

ژنرال کنت مک‌کنزی: آمریکا ازهمه امکانات لازم برای متوقف کردن اقدامات خطرناک ایران برخوردار خواهد بود

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، روز شنبه ۷ اردیبهشت گفت ایالات متحده همه منابع لازم را برای متوقف کردن ایران از دست زدن به هر اقدامی که می‌تواند خطرناک باشد در اختیار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسکای نیوز عربی در گزارشی از قول ژنرال کنت مک‌کنزی گفت «ما با دوستان و متحدان خود در منطقه در ارتباط هستیم تا اطمینان حاصل کنیم در برابر تهدید متحد هستیم.»

یک سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا نیز پیش از این گفته بود که ایالات متحده و متحدانش متعهد به حفظ آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز هستند؛ اما به گزارش آسوشیتدپرس، او درباره جزئیات توضیحی نداد.

پیشتر در روز شنبه، خبرگزاری حکومتی تسنیم در ایران گزارش داده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته است یک ماموریت تجسسی را بر فراز یک ناو هواپیمابر ارتش آمریکا در آب‌های خلیج فارس انجام دهد.

این خبرگزاری، همراه با گزارش خود، تصاویری را منتشر کرد که ظاهرا یک پهپاد سپاه از حرکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس برداشته است، هر چند که زمان تصویربرداری مشخص نیست.

آسوشیتدپرس می‌گوید این تحولات، امروز و در شرایطی گزارش می‌شود که دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تشکیلات تروریستی قرار داده است.

شورای‌ عالی امنیت ملی ایران بعد از اقدام پرزیدنت ترامپ برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، اعلام کرد جمهوری اسلامی نیز آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام و نیروهای وابسته به آن را گروه تروریستی می‌داند.

پرزیدنت ترامپ ۱۹ فروردین در بیانیه‌ای رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد. این نخستین بار است که ایالات متحده واحد نظامی یک دولت را به عنوان یک گروه تروریستی شناخته است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، سپاه علاوه بر حمایت از تروریسم، خود به اقدامات تروریستی دست زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *