صفحه اصلی / ایران / نامه فعال سیاسی بلوچ به رئیس قوه قضاییه از زندان اردبیل: آیا دادستانی مجاز است که فتوای قتل من را صادر بکند؟

نامه فعال سیاسی بلوچ به رئیس قوه قضاییه از زندان اردبیل: آیا دادستانی مجاز است که فتوای قتل من را صادر بکند؟

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در بند ۷ امنیتی زندان اردبیل و همبند آقای «عباس لسانی» فعال سرشناس آذربایجانی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ایران، نسبت به عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی با وجود شیوع کرونا در زندانهای کشور و همچنین شرایط نامساعد زندان اردبیل اعتراض کرد.

این فعال سیاسی بلوچ در نامه خود با اشاره به برخورد نامناسب دادستان اردبیل نسبت به زندانیان سیاسی از ابراهیم رئیسی درخواست رسیدگی به وضعیتش را کرده است.

آقای ملک رئیسی در بخشی از این نامه نوشته است: «من به عنوان یک زندانی که محکوم به ۱۵ حبس سال شده‌ام و در حال سپری یازدهمین سال از  مجازات تعیین شده ام هستم. حال باید بمیرم و نفس کشیدن برای من حرام است؟! آیا دادستانی که مدعی العموم است حق پرخاشگری و هتک حرمت من زندانی را دارد؟ آیا مجاز است که فتوای قتل من را صادر بکند؟ آیا اینجا سوالی مطرح نمیشود که برنامه ای برای سوء قصد به جان من و امثال من به بهانه ویروس کرونا تدارک دیده شده باشد؟»

روز یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ «عبدالله طباطبایی» دادستان کل اردبیل در مراجعه به بند ۷ امنیتی زندان اردبیل و پس از اطلاع از عنوان جرم صابر ملک رئیسی گفته بود: «نفس کشیدن زندانیان امنیتی و سیاسی نیز حرام است چه برسد به مرخصی آنها.»

این مسئله باعث واکنش شدید آقای عباس لسانی فعال ملی مدنی آذربایجانی می شود که خطاب به دادستان می پرسد: «تعریف شما از امنیت ملی چیست؟ آیا آنهایی که برای احقاق حقوق ملتشان و برای آزادی مردم فعالیت می کنند، امنیت ملی را به خطر می اندازند؟ و یا تعریف امنیت ملی همان امنیت شماها و اربابانتان و در معنای کلی امنیت حکومتیان می باشد؟»

 و در کمال ناباوری آقای طباطبایی می گوید: «امنیت ما همان امنیت ملی است.»

عباس لسانی در ادامه می گوید اظهارات دادستان کل اردبیل در اصل موید این مسئله است که شماها به بهانه کرونا، قصد کشتن مخالفان سیاسی را دارید.

محمد صابر ملک رئیسی در ۲ مهر ۱۳۸۸ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد. او هم اکنون ایام محکومیت خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *