صفحه اصلی / ایران / فیفا: زنان در ایران باید در همه بازی‌های فوتبال به استادیوم‌ها بروند

فیفا: زنان در ایران باید در همه بازی‌های فوتبال به استادیوم‌ها بروند

 فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد زنان ایران باید برای تماشای مسابقات فوتبال بتوانند به تمامی استادیوم‌ها بروند.

هیات اعزامی فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا»، فیفا، پس از بازگشت از تهران و بازدید از ورزشگاه آزادی، شنبه (۳۰ شهریور) طی بیانیه‌ای اعلام کرد این استادیوم آمادگی پذیرش بدون محدودیت زنان برای مسابقه پیش‌رو تیم‌های ملی ایران و کامبوج را دارد و زنان ایران باید اجازه یابند وارد استادیوم‌های فوتبال شوند.

 در بیانیه تاکید می‌شود که باید به زنان به‌اندازه درخواست‌شان بلیت‌ فروخته شود و هیچ محدودیتی در شمار تماشاگر زن نباید ایجاد شود.

رئیس فیفا هم در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: «زنان ایران باید اجازه داشته باشند به استادیوم‌های فوتبال بروند.»

این بیانیه بعد از بازگشت هیات اعزامی فیفا از تهران در وبسایت فیفا صادر شده است.

فدراسیون جهانی فوتبال یک هیات سه نفره برای بررسی موضوع منع حضور زنان در میادین ورزشی به ایران فرستاد. اعزام این تیم سه نفره پس از انعکاس جهانی خبر جان باختن سحر خدایاری «دختر آبی» در اثر خودسوزی صورت گرفت.

طی سالهای اخیر، در بازی های تیم فوتبال تراختور آذربایجان «تراکتور» و یا سایر بازی های فوتبال در استان های آذربایجان جنوبی، تماشاگران با بنرها و شعارهای ترکی خواستار اجازه ورود زنان و دختران به استادیوم ها می شوند.

فدراسیون فوتبال ایران عضو فیفا است و موظف به رعایت قوانین این نهاد بین‌المللی فوتبال است که تعداد اعضای آن از تعداد اعضای سازمان ملل متحد هم بیشتر است.

ورود زنان به استادیوم‌های در ایران تاکنون ممنوع بوده است و در سال‌های اخیر تلاش‌های برخی فعالان حقوق زنان برای رفع این ممنوعیت نیز با دستگیری و محاکمه روبه‌رو شده است.

فیفا در اواخر خرداد امسال به ایران اولتیماتوم داد که در صورت عدم ورود زنان به ورزشگاهها، این کشور را با محرومیت روبرو خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال مردان ایران قرار است تا ۲۰ روز دیگر، در استادیوم آزادی دومین دیدار خود در سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر را در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *