صفحه اصلی / ایران / رئیس پیشین موساد : تهران از طریق مالزی تحریم‌های نفتی آمریکا را دور می‌زند

رئیس پیشین موساد : تهران از طریق مالزی تحریم‌های نفتی آمریکا را دور می‌زند

دانی یاتوم، رئیس پیشین سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) در مصاحبه ای با نشریۀ “ژروزالم پست” گفت که حکومت ایران قصد دارد از طریق مالزی تحریم های نفتی آمریکا را دور بزند.

به گزارش رادیو فرانسه، در این مصاحبه رئیس پیشین موساد گفته است که تهران با بهره گیری از برخی شبکه ها در روسیه و چین می کوشد مجازات های آمریکا را دور بزند، اما، کشورهای کوچکی همانند مالزی می توانند نقشی به مراتب مهمتر برای تهران در دور زدن تحریم های آمریکا ایفا کنند.

هفتۀ گذشته نشریه هاآرتص به نقل از منابع اطلاعاتی غرب نوشت که برای دور زدن تحریم های نفتی آمریکا علیه تهران دولت های مالزی و ایران با یکدیگر توافق کرده اند به طوری که شمار رفت و آمدهای کشتی های نفت کش میان دو کشور به طرز قابل توجه ای افزایش یافته است.

مجلۀ آمریکایی تایم در سال ۲٠۱۱ فاش کرد که بیش از شصت هزار ایرانی یا سرگرم کار و تحصیل در مالزی هستند یا در انتظار روادید ورود به این کشور و شمار بالای ایرانی های فعّال در مالزی ورود مأموران اطلاعاتی ایران را به این کشور به منظور دور زدن تحریم های آمریکا تسهیل می‌کند.

به نوشتۀ “ژروزالم پست” سازمان های نظیر حماس نیز با دایر کردن دفاتر کار در مالزی در دور زدن تحریم های آمریکا به حکومت اسلامی ایران یاری می رسانند.

در این حال، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران می گوید که آمریکا از راه های صدور نفت ایران بی اطلاع است و دولت واشنگتن نخواهد توانست مانع از صدور نفت ایران بشود.

حسن روحانی که این سخنان را امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه ایراد می کرد اظهار داشت که حکومت اسلامی ایران نخواهد گذاشت که آمریکا صادرات نفت ایران را به صفر برساند. او تأکید کرد که طی ماه های آینده ایالات متحد آمریکا خواهد دید که صادرات نفت ایران ادامه خواهد یافت. روحانی مدعی شد که اگر آمریکا یک راه را بر صادرات نفت ایران ببندد، شش راه دیگر همچنان برای صادرات نفت این کشور وجود دارد که آمریکا از آنها بی اطلاع است.

روحانی سپس کارگران ایران را به افزایش تولید فراخواند و افزود : “به حول و قوۀ الهی آمریکا را به زانو در خواهیم آورد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *