صفحه اصلی / ایران / دستگیری دهها دانشجو در دانشگاه تهران با «آمبولانس» از سوی لباس شخصی های پرستارنما

دستگیری دهها دانشجو در دانشگاه تهران با «آمبولانس» از سوی لباس شخصی های پرستارنما

 چندین آمبولانس حامل نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه تهران شده و حدود ۵۰ دانشجوی معترض را بازداشت کرده و با «آمبولانس» با خود برده اند.

شوراهای صنفی دانشجویان ایران در کانال تلگرامی خود روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه گزارش داد که روز دوشنبه ٢٧ آبان دانشجویان دانشگاه تهران دست به تجمعی در اعتراض به افزایش سه برابر نرخ بنزین، وضعیت فاجعه بار معیشتی و سرکوب های سنگین زدند که ۴۰ تا ۵۰ دانشجو بازداشت شدند.

بنابر این گزارش این تجمع تا ساعت ٨شب دوشنبه ادامه یافته و «با نزدیک شدن به ساعات تاریکی شب، چندین آمبولانس حاوی نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه شدند و تعدادی از دانشجویان را دستگیر و داخل آمبولانس کردند.»

گزارش‌ها حاکی است که برخی از این دانشجویان پس از بازداشت به «زندان فشافویه و تعدادی نیز به زندان اوین» منتقل شده اند.

هنوز از هویت دانشجویان بازداشت شده اطلاع دقیقی در دست نیست اما شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داده است که پنج نفر از دانشجویان بازداشت شده از دانشجویان دانشگاه علامه بوده اند. همچنین پنج دانشجوی دیگر از دانشگاه علامه نیز خارج از این تجمعات بازداشت شدند.

شوراهای صنفی دانشجویان همچنین گزارش داد که طی سه روز گذشته با بسیاری از دانشجویان و خانواده هایشان توسط نهادهای امنیتی تماس تهدید آمیز گرفته شده که اگر در محیط دانشگاه دیده شوند دستگیر خواهند شد. همچنین به خانه شخصی تعدادی از دانشجویان جهت بازداشت مراجعه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *