صفحه اصلی / ایران / دستور وزارت علوم ایران برای تشکیل «کمیته پیشگیری از خودکشی» در دانشگاه‌ها

دستور وزارت علوم ایران برای تشکیل «کمیته پیشگیری از خودکشی» در دانشگاه‌ها

یکی از مسئولین دانشگاه علامه طباطبایی از دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تشکیل کمیته «خودکشی» در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفته که پیرو ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم، این کمیته در معاونت دانشجویی دانشگاه علامه نیز تشکیل شده است.

آن‌طور که وی عنوان کرده، هدف از تشکیل این کمیته، پیشگیری از «رفتارهای پرخطر» و همچنین «خودکشی» در دانشگاه‌ها است.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره «شایع‌ترین رفتارهای پرخطر»، به مصرف مواد مخدر و استعمال دخانیات اشاره کرد و گفت با این موارد برخورد می‌شود.

لطیفی به دانشجویانی که «بدون توجه به مقررات»، مواد مخدر مصرف می‌کنند یا سیگار می‌کشند هشدار داد: «اگر ثابت شود که دانشجویی اعتیاد دارد بر اساس رای کمیته انضباطی از داشتن خوابگاه محروم خواهد شد».

از میزان خودکشی دانشجویان در ایران آمار دقیقی در دست نیست، اما گزارش‌هایی از خودکشی برخی از آنها در رسانه‌ها منتشر شده است.

یکی از آخرین مواردی که به رسانه‌ها کشیده شد، گزارش‌هایی بود که آذرماه سال ۹۸ منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، چهار دانشجوی دختر و پسر دانشگاه‌های شهید چمران و جندی شاپور اهواز طی دو هفته به صورت «مشکوک» جان باختند.

اگرچه اطلاع‌رسانی در مورد علت مرگ این دانشجویان دختر و پسر به صورت مشخص اعلام نشد، اما گزارش‌های تائیدنشده حاکی از «خودکشی» آنها بود.

وب‌سایت مشرق‌نیوز در سال ۹۷ نوشته بود «شرایط جامعه» باعث شده که فکر خودکشی در «تمام قشرها» رنگ بگیرد.

در این گزارش آمده است، در «شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که پایان ندارد، نه تنها افرادی که بهره‌ای از سواد و دانش ندارند، بلکه دانشجویان و نخبگان نیز به خودکشی فکر می‌کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *