صفحه اصلی / ایران / بولتون: ونزوئلا در کنار ایران، کره شمالی و سوریه جزو کشورهای یاغی است

بولتون: ونزوئلا در کنار ایران، کره شمالی و سوریه جزو کشورهای یاغی است

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان اجلاس لیما در کشور پرو در مورد آینده ونزوئلا گفت: با تحریم‌های اخیر آمریکا، ونزوئلا در کنار ایران، کره شمالی و سوریه بخشی از این باشگاه اختصاصی اعضای یاغی است.

به گزارش صدای آمریکا، آقای بولتون روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد و در جریان سخنرانی خود که به شکل زنده از فیسبوک سفارت آمریکا در لیما پخش می‌شد، گفت: شاید از خود بپرسید چه کسی از چنین دیکتاتوری که مردم خود را به این وضع انداخته حمایت می‌کند؟ پاسخ آن کوبا، روسیه، چین و ایران است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: مادورو می‌خواهد همین طور منتظر بماند تا فشارها بگذرد ولی جامعه بین‌المللی نظاره‌گر نمی‌ماند. حالا زمان عمل فرا رسیده است. سیاست ما فشار را روی حلقه مرکزی مادورو گذاشته که از رنج مردم، سود می‌برند.

جان بولتون گفت: تمامی دارایی‌های رژیم مادورو ضبط شده و تحریم‌های اخیر آمریکا اجازه می‌دهد هر شخصی که به رژیم نامشروع نیکلاس مادورو خدمات بدهد، مورد مجازات قرار گیرد. ما به طرف‌هایی که می‌خواهند با رژیم مادورو همکاری کنند هشدار می‌دهیم مراقب باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر و در فرمانی حکم توقیف تمامی دارائی‌های رژیم مادورو در حوزه حقوقی ایالات متحده را صادر کرد.

نمایندگی‌های ۵۶ کشور جهان که ریاست جمهوری خوان گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند، تمامی در این جلسه حاضر بودند. نشست لیما برای بررسی وضعیت ونزوئلا انجام می‌شود.

از آمریکا جان بولتون به همراه ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در این جلسه حاضر بودند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد در جلسه بعدازظهر، ویلبر راس گزارشی از روز بعد از برکناری نیکلاس مادورو خواهد داد و این که برنامه کمک مالی و بازسازی ونزوئلا چطور خواهد بود.

خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا، زمستان سال گذشته ضمن اعلام غیرقانونی بودن انتخابات برگزار شده در این کشور، براساس یک ماده قانون اساسی این کشور، خود را به عنوان رئيس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد.

ایالات متحده آمریکا نخستین کشوری بود که ریاست جمهوری موقت و مشروع خوان گوایدو را به رسمیت شناخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *