صفحه اصلی / ایران / ایرانی‌ها در صدر خرید مسکن در ترکیه

ایرانی‌ها در صدر خرید مسکن در ترکیه

گزارش جدید مرکز آمار ترکیه که روز دوشنبه منتشر شد می‌گوید ایرانی‌ها در سال جاری تقریبا یک پنجم از کل منازل فروخته شده به خارجی‌ها در ترکیه را خریداری کرده‌اند.

به رغم بسته بودن مرزهای ترکیه بر روی شهروندان ایرانی از اوایل اسفند پارسال، ایرانی‌ها برای ششمین ماه متوالی صدرنشین خریداران خارجی خانه در ترکیه شده‌اند.

ماه گذشته میلادی ایرانی‌ها ۵۴۰ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند و به این ترتیب در شمار خانه‌هایی که شهروندان ایران در مجموع هفت ماه ابتدایی سال خریده‌اند به ۳ هزار و ۱۶۸ و.احد رسیده است.

این گزارش می‌گوید که خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی‌ها در هفت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دور مشابه پارسال ۱۹ درصد و نسبت به دور مشابه سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۰ درصد و نسبت به هفت ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ حدود ۷۴۵ درصد رشد داشته است.

ترکیه در هفت ماه ابتدایی سال در مجموع ۱۷ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی به خارجی‌ها فروخته که نزدیک نیمی از این منازل در استانبول و یک چهارم آنها در شهرهای آنتالیا و آنکارا است. شمار کل فروش مسکن به خارجی‌ها در ترکیه طی این دوره به خاطر شیوع کرونا و مسدود بودن مرزها، نسبت به هفت ماه ابتدایی پارسال یک چهارم کاهش نشان می‌دهد.

بعد از ایران، شهروندان عراق، روسیه، افغانستان، آلمان و آذربایجان بزرگترین مشتریان خارجی خرید مسکن در ترکیه هستند.

بر اساس قانون جدید ترکیه که از سپتامبر ۲۰۱۸ اجرایی شد، خارجی‌هایی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار املاک در ترکیه خریداری کنند، واجد دریافت شهروندی این کشور می‌شوند. قبلا شرط اعطای شهروندی سرمایه‌گذاری ۱ میلیون دلاری در بازار املاک ترکیه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *