صفحه اصلی / ایران / اهواز: کشته شدن جوان عرب اهوازى در بازداشتگاه اداره اطلاعات

اهواز: کشته شدن جوان عرب اهوازى در بازداشتگاه اداره اطلاعات

یک جوان عرب اهوازی(الاحواز) به نام بنیامین آلبوغبیش در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز زیر شکنجه کشته شد.

به نوشته العربیه، خانواده بنیامین روز چهارشنبه ۵ تيرماه ۱۳۹۸، طی تماسی تلفنی از اداره اطلاعات اهواز، خبر فوت بنيامين آلبوغبيش در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز را دریافت کرد.

گزارش شده که بنيامين آلبوغبيش ۲۶ ساله همراه برادرش محمدعلى آلبوغبيش ۲۹ ساله و مادرش مريم زبيدى ۵۲ ساله در ۱۵ مارس ۲۰۱۸ (۲۴ اسفندماه ۱۳۹۶) توسط اداره اطلاعات اهواز در كوى زيتون كارمندى این شهر بازداشت شدند.

این خانواده متهم به همكارى با گروه هاى مسلح اهوازى و نقل و انتقال اسلحه براى آنها شدند اما بنا به گفته اعضای خانواده اين اتهام از سوی هر سه متهم انكار شده است.

به گزارش کریم دیحمی فعال حقوق بشری مقیم لندن يكى از اعضاى خانواده آلبوغبيش گفت: «بنيامين را زير شكنجه كشتند، او جوان تندرست و سالمى است و هيچ مشكلى نداشته است از زمان بازداشت اول او را زير فشار قرار دادند و او را از طريق شكنجه مادرش كه در زندان سپيدار بسر مى‌برد، تهديد كردند.»

بر اساس این گزارش، بنيامين آلبوغبيش و برادرش محمدعلى در ژوئن ۲۰۱۸ (خردادماه ۱۳۹۷) با قرار وثيقه ۴۰۰ ميليون تومانی تا پايان دادرسى آزاد شدند و مادر آنها مريم زبيدى به زندان سپيدار بند نسوان منتقل شد.

بنيامين و محمد على آلبوغبيش در ژانویه ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) دوباره بازداشت شدند و پس از دو ماه براى هركدام قرار ۲۰۰ ميليون تومانی صادر و آزاد شدند تا اينكه در ۲۶ ماه مه ۲۰۱۹ (۵ خرداد ۱۳۹۸) براى سومین هر دو برادر توسط اداره اطلاعات بازداشت شدند، بنيامين آلبوغبيش به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز و محمد على آلبوغبيش به زندان شيبان منتقل شد.

فعالان اهوازی می‌گویند که نيروهاى اداره اطلاعات اهواز در هنگام يورش به منزل آلبوغبيش در ۱۵ مارس ۲۰۱۸ (۲۴ اسفندماه ۱۳۹۶)، گوشی‌های همراه اعضاى خانواده، خودروی محمدعلى و مبلغ ۴۵ ميليون تومان را مصادره كردند.

این فعالان مدعی هستند که بنیامین آلبوغبیش در زندان کشته شده اما جزئیات بیشتری درباره چگونگی «کشته شدن» این زندانی ارایه نکردند از سوی دیگر منابع رسانه‌ای رسمی و یا منابع مستقل تا کنون گزارشی در این باره منتشر نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *