صفحه اصلی / آذربایجان / گوسفنددزدی مهاجرین کُرد غیربومی از روستاییان تکاب + فیلم

گوسفنددزدی مهاجرین کُرد غیربومی از روستاییان تکاب + فیلم

مهاجرین کُرد غیربومی که گوسفندان روستاییان تکاب (تیکان تپه) آذربایجان را می دزدیدند توسط مردم منطقه شناسایی شدند.

دیروز سه شنبه، شماری از مهاجرین کُرد غیربومی اهل بوکان که گوسفندان روستاییان تیکان تپه را از چوپان می دزدیدند توسط جوانان روستای زره شوران شناسایی شدند.

به نوشته منابع محلی، جوانان توانستند گوسفندهای دزدیده شده را پس بگیرند اما این افراد دارای اسلحه بوده اند و با تهدید اهالی بومی، از منطقه فرار کرده اند.

در حالیکه تیکان تپه با استانهای آزربایجان غربی، آزربایجان شرقی و زنجان راه ارتباطی مناسبی ندارد، مسئولان ایران با هدف کُردیزه کردن این شهر تاریخی آزربایجان، مسیر آن با شهر دیواندره را بهسازی و آسفالت کرده اند.

شهروندان تیکان تپه ضمن ابراز نگرانی در این باره اعلام می کنند این اقدام هدفدار علاوه بر اینکه سبب مهاجرت گسترده کُردها از شهرهای سقز، بوکان و دیواندره به تیکان تپه شده، به ناامنی شهرستان تیکان تپه آزربایجان منجر شده و این شهرستان را به محل تاخت و تاز قاچاقچیان و مهاجرین کُرد غیربومی بدل کرده است.

یک شهروند تیکان تپه در این باره به کانال تلگرامی «تکاب من» نوشت: «فقط و فقط باید به حال شهرمان گریست که اینگونه یک عده بی پدر و بی ریشه اینگونه موجب سلب اسایش مردم می شوند، من خودم شاید نزدیک به ۱۰ بار فقط امسال دیدم که با گروهای ۲۰الی ۳۰ نفری و با ۶یا ۷ نیسان از بوکان و سقز میان و جالبه چادر میزنن توجه میکنین چادر میزنن!!! وتمام گیاهان دارویی و غیره رو از ریشه میکشن و خیلی سیستماتیک در حال نابودی منابع طبیعی هستن و مسئولان شهرم قشنگ فقط نظاره گر هستن و در داخل شهرم با ناهنجاریهای غیر قابل قبولی مواجه هستیم و باز هم هیچ گونه برخوردی نمیشه و با عرض معذرت باید بگم هیچ شهری مثل شهر تکاب بی صاحب و ول نیست.»

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *