صفحه اصلی / آذربایجان / گفتگوی احمد اوبالی با شیکاگو ماگازین: حکومت ایران آمار واقعی مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا را پنهان می کند

گفتگوی احمد اوبالی با شیکاگو ماگازین: حکومت ایران آمار واقعی مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا را پنهان می کند

احمد اوبالی از موسسین تشکیلات گاماج و موسس تلویزیون آذربایجان‌ جنوبی «گوناز تی وی» در گفتگویی اختصاصی با «شیکاگو ماگازین»به تشریح وضعیت اجماعی-سیاسی ایران در رویارویی با بحران ویروس کرونا و به پنهان کاری حکومت ایران در اعلام آمار واقعی مبتلایان و کشته شدگان بدلیل این ویروس پرداخت.

احمد اوبالی در این مصاحبه اختصاصی گفت: آماری که حکومت ایران از تعداد مبتلایان و کشته شدگان بدلیل ویروس کرونا اعلام می کند اشتباه است، واقعیت کرونا در ایران بسیار فلاکت بار و به مراتب بیشتر است. حکومت بجای مدیریت بحران کرونا، ارقام منتشره را مدیریت و آمارسازی می کند.

موسس تلویزیون گوناز تی وی ادامه داد: اندکی پس از شیوع ویروس کرونا در وهان چین در دسامبر (آذرماه) این ویروس وارد ایران شد. این انتقال توسط مهندسان و کارگران چینی که در حال ساخت راه آهن پرسرعت بین شهرهای مشهد و قم بودند، صورت گرفت. همچنین توسط تاجران ایرانی که در آن زمان به چین تردد می کردند. در آن زمان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان ایر، با همکاری سپاه پاسداران نه تنها پروازها به چین را متوقف نکرد بلکه تعداد پروازهای خود را نیز افزایش داد و حتی مسافرانی را که توسط دیگر خطوط هوایی رها شده بودند را نیز جابجا کردند.اوبالی افزود: در اواسط ژانویه (اواخیر دی) پزشکان و مدیران بیمارستان های ایران از وجود این ویروس در ایران آگاه شدند. آنها در خصوص شیوع ویروس به وزارت بهداشت هشدار دادند، اما دولت آنها را بایکوت کرد.

آقای اوبالی افزود: بدین ترتیب رهبران ایران که از ویروس مطلع بودند تدابیر لازم را برای مبتلا نشدن خودشان به این ویروس اتخاذ کردند اما زندگی برای مردم عادی طبق معمول ادامه یافت. بازارهای پر ازدحام باز ماند تا مردم بتوانند برای عید نوروز خرید کنند. شهروندان برای زیارت به دو شهر مشهد و قم سفر کردند.

موسس تلویزیون گوناز تی وی همچنین به پروپاگاندای مقامات ایران برای عادی نشان دادن وضعیت اشاره کرد و تاکید داشت: حسن روحانی با رد احتمال قرنطینه شدن شهرها این اعتقاد را در بین مردم به وجود آورد که وضعیت ایران بحرانی نیست و لذا مردم تدابیر لازم را اتخاذ نکردند. ما (گوناز تی وی) بعنوان اولین رسانه در تاریخ ۷ اسفند از مردم خواستیم تا خود را قرنطینه کنند.

او افزود: اقتصاد ایران بدلیل تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا که صنعت نفت، کشتیرانی و بانکداری این کشور را هدف قرار داده بود، در سال ۲۰۲۰ میلادی بکلی تضعیف و سقوط کرد. در نوامبر سال ۲۰۱۹ اعتراضات مردم به افزایش قیمت بنزین به اعتراضاتی برای سرنگونی حکومت و علیه خامنه ای تغییر یافت و سرانجام پس از قطعی ۶ روزه اینترنت پایان یافت. در ژانویه، قاسم سلیمانی دومین شخص قدرتمند پس از خامنه ای توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کشته شد. میزان حضور مردم در انتخابات مجلس توسط حکومت حدود ۴۰ درصد اعلام شد اما واقعیت این است که آمار واقعی مشارکت مردم ۱۵ تا ۱۷ درصد بود. دولت ایران با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در تلاش بود تا تاثیرات و واقعیت ویروس کرونا را بدلیل کنترل افکار عمومی انکار کند.

احمد اوبالی در ادامه این مصاحبه همچنین تاکید داشت: دولت ایران علت مرگ مبتلایان به کرونا را بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی، دیابت و …اعلام می کند تا آمار کشته شدگان را کاهش دهد. با این حال با افزایش رویه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مردم ایران به بیرون از خانه می روند و دولت نیز هیچ گونه کمک مالی و خدمات به مردم ارائه نمی کند.

موسس تلویزیون آذربایجان جنوبی در پایان به اعتراض های روی داده در ۸ زندان ایران نیز اشاره کرد و گفت: بخشنامه آزادی زندانیان در ایران شامل زندانیان سیاسی و یا فعالین حقوق بشر نمی شود. معترضین با سوزاندن هر ماده ای که در زندان می توان یافت اعتراض خود را نشان دادند و نگهبانان نیز در مقابل بر روی آنها آتش گشودند و حتی به اعضای خانواده زندانیانی که برای ملاقات به زندان رفته بودند نیز شلیک کردند. در این اعتراضات تعدادی از زندانیان کشته شدند.

احمد اوبالی درخصوص اعتراضات زندان اهواز نیز گفت: واکنش ها به اعتراضات زندانیان بسیار خشونت آمیز بود زیرا ملیت آنها عرب است. عرب ها واقعاً در زندان در حال ذبح شدن هستند.

آقای اوبالی در پایان این مصاحبه نیز افزود: متاسفانه موضوع ایران در ایالات متحده آمریکا به یک مسئله حزبی تبدیل شده است. باید به موضوع تروریسم ایران تاکید داشت. دولت ایران پول مردم را غصب کرده، صدها میلیارد دلار پول در صندق دارد اما حاضر نیست در روزهای بحرانی کرونا آن را برای مردم خرج کند. در مقابل از بحران ویروس کرونا برای فشار آوردن به ایالات متحده برای لغو تحریم ها استفاده می کند. لغو تحریم ها به مردم ایران کمک نخواهد کرد. این موضوع فقط به توانمندسازی دولت ختم خواهد شد. ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین کشور جهان، و یک رهبر، در مقابل بشریت وظیفه اخلاقی دارد.

برای خواندن متن کامل این مصاحبه بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *