صفحه اصلی / آذربایجان / گزارش بروزرسانی ۲ جمعیت ارک به سازمان ملل درباره وضعیت «علیرضا فرشی» – تصویر

گزارش بروزرسانی ۲ جمعیت ارک به سازمان ملل درباره وضعیت «علیرضا فرشی» – تصویر

جمعیت حقوق بشر آزربایجان (آذربایجان) ArcDH برای دومین روز متوالی، در صفحه اینستاگرام خود اعلام داشت که پیگیر وضعیت فعال ملی مدنی آزربایجان؛ علیرضا فرشی می باشد و وضعیت وی را به مجامع بین المللی گزارش می دهد.

جمعیت حقوق بشر آزربایجان (ارک) وضعیت فعال ملی مدنی آزربایجان؛ علیرضا فرشی را در قالب گزارش بروزرسانی ۲ به سازمان ملل ارسال نمود.

این جمعیت حقوق بشری اعلام کرده است که شرایط بسیار بد سلامتی علیرضا فرشی و عدم رسیدگی به مداوای ایشان را بطور کامل و در چندین مورد امروز دوباره به سازمان ملل گزارش کرده است.

علیرضا فرشی را از بیمارستان در کمتر از ۲۴ ساعت به زندان بزرگ تهران بازگردانده اند و وضعیت وی وخیم از قبل شده است.

آقای علیرضا فرشی هم اکنون (تا لحظه تنظیم این خبر، روز چهارشنبه ۹ تیرماه) «بدون مداوا» به زندان بازگردانده شده است.

این فعال آذربایجان که وضعیت جسمانی و سلامتی مناسبی ندارد در زندان تهران بزرگ به حال خود رها شده است و مسئولین زندان حتی برای وی انسولین نیز تزریق نکرده اند.

روز سه شنبه ۸ تیرماه، گزارش شده بود که آقای فرشی به علت داشتن دیابت شدید و عدم امکان تهیه مواد غذایی لازم در ارتباط با رژیم غذایی دیابتی در زندان و نبود پزشک متخصص غدد، با دستبند و پا بند به بیمارستان «لقمان حکیم » تهران برده شده بود.

علیرضا فرشی بعد از معاینه شدن در بیمارستان لقمان حکیم و برگشت به زندان، در قرنطینه زندان نگهداری می شود که گفته می شود امکانات آن به مراتب کمتر از داخل زندان است و امکان رعایت رژیم غذایی ناممکن است.

در حال حاضر حتی مواد غذایی نسبتا مناسب برای رعایت رژیم غذایی دیابت که خودشان تهیه کرده بوده، به ایشان تحویل داده نشده است و فقط قرص متفورمین مصرف می کنند.

مهندس فرشی از تاری دید چشم هم رنج می برد و نیاز به جراحی قرنیه دارد اما در حال حاضر در این مورد کاری انجام نشده است و فعلا در ارتباط با دیابت به دکتر مراجعه کرده است.

متن ارسالی جمعیت ارک به سازمان ملل به شرح ذیل می باشد:

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *