صفحه اصلی / آذربایجان / کمک نقدی دولت آذربایجان به شهروندان

کمک نقدی دولت آذربایجان به شهروندان

 پرزیدنت الهام علی اف ۲.۵ میلیارد منات کمک نقدی برای شهروندان جمهوری آذربایجان اخصاص داد.

رئیس جمهور آذربایجان شمالی، دیروز دوشنبه (۱۸ فروردین) اعلام کرد ۶۰۰ هزار شاغل آسیب دیده و کسانی که بدلیل ویروس کرونا بیکار شده اند، تحت پوشش مالی دولت قرار خواهند گرفت.

به گزارش مطبوعات آذربایجان شمالی، علی اف گفت: پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا ۶۰۰ هزار شاغل در جمهوری آذربایجان را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است. آنها اکنون بیکار شده اند و در مقایسه با دیگران بیشتر زنج می کشدند.

وی افزود: دولت ۲.۵ میلیارد مناب برای این ۶۰۰ هزار  شهروند بیکار شده در نظر گرفته و در حال مساعدت به آنها است. این مبلغ، کمک نقدی بسیار بزرگی است. باید خاطرنشان کرد که بدلیل کاهش قیمت نفت، درآمد دولت نیز کاهش یافته اما سلامتی، امنیت و رفاه شهروندان برای دولت بسیار حائز اهمیت است و بر هر چیزی ارجحیت دارد.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین تاکید داشت: برای کارفرمایان و کسب و کار های آسیب دیده نیز تدابیری در نظر گرفته شده و آنها نیز در مرحله بعدی از کمک دولت بهره مند خواهند شد.

الهام علی اف همچنین از شهروندان جمهوری آذربایجان خواست تا با جدیت تمامی تدابیری که دولت برای حفظ سلامتی آنها در نظر گرفته را رعایت کنند.

آذربایجان شمالی همچنین علاوه بر کمک نقدی، اخیرا نیز ۳ میلیارد دلار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اختصاص داد.

در حال حاضر، آذربایجان شمالی بمنظو مقابله با شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره آن خروج شهروندان از خانه را در سراسر کشور ممنوع کرده است.

خروج شهروندان این کشور از منزل فقط برای انجام کار‌های ضروری روزانه یک بار، با کسب مجوز لازم از سوی پلیس به مدت دو ساعت امکان پذیر است.

طبق آخرین آمار؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شمالی ۶۰۲ و کشته شدگان نیز به ۷ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *