صفحه اصلی / آذربایجان / کلنگ‌زنی دو پروژه قومیتی توسط استاندار غیربومی آذربایجان غربی در تکاب+عکس

کلنگ‌زنی دو پروژه قومیتی توسط استاندار غیربومی آذربایجان غربی در تکاب+عکس

استاندار غیربومی آذربایجان‌غربی برای کلنگ‌زنی دو پروژه قومیتی به شهرستان تیکان تپه (تکاب) سفر کرد.

روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، «محمدمهدی شهریاری» برای کلنگ‌زنی دو پروژه به شهرستان تکاب سفر کرد. متاسفانه هر دو پروژه مذکور مورددار، بدون در نظرگرفتن منافع کلی شهرستان و تنها با اهداف قوم‌گرایانه طراحی شده است.

یکی از این طرح ها، عملیات اجرایی احداث قطعه اول محور «تکاب-دندی-زنجان» به طول ۲۵ کیلومتر بود که روز چهارشنبه در سه راه پهلوان تکاب، توسط شهریاری کلنگ‌زنی شد.

نکته قابل توجه در این پروژه این است که محور «تکاب-دندی-زنجان» در اصل باید از مسیر روستای اوغول‌بیک کلنگ‌زنی می شد نه از مسیر سه راه پهلوان. چرا که فاصله تکاب-دندی از مسیر اوغول‌بیک ۶۰ کیلومتر است اما همین فاصله از مسیر سه راه پهلوان ۸۰ کیلومتر است.

در واقع استاندار غیربومی خیانت بزرگی به دو شهرستان تکاب و دندی کرد و این مسیر ۶۰ کیلومتری را به دلیل قرارگیری چند روستای کُردنشین در مسیر سه راه پهلوان، به ۸۰ کیلومتر افزایش داده است. با این طرح استاندار، مسافران این مسیر باید روستاهای اطراف را دور بزنند و به مقصد برسند.

طرح دوم استاندار نیز که با اهداف قوم‌گرایانه صورت گرفته، احداث سالن ورزشی در محله کُردنشین «شریف آباد» تکاب بود که با لابیگری «عبدالله چمن گلی» مدیرکل کُردزبان و غیربومی ورزش و جوانان آذربایجان غربی طراحی و اعتبار آن تخصیص داده شده است.

استاندار و مدیر کل ورزش آذربایجان غربی با افتتاح این پروژه عملا شهر را دو شقه می کنند و با این بدعت گذاری خطرناک، تخم تفرقه را در شهر می کارند.

دیروز استاندار از کلنگ‌زنی این سالن ورزشی به علت خارج از محدوده بودن زمین محل احداث خودداری کرد اما دستور داد تا در اسرع وقت زمین مناسب برای پروژه که اعتبار آن تخصیص یافته، در نظر گرفته شود.

«علی مکرمی» فرماندار و «همایون هاشمی» نماینده شهرستان تکاب نیز شریک جرم این خیانت‌های مسئولان کُردزبان و غیربومی استان هستند. «برادری» امام جمعه تکاب نیز در این باره سکوت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *