صفحه اصلی / آذربایجان / کاهش سن اعتیاد و افزایش تعداد معتادان در استان اردبیل

کاهش سن اعتیاد و افزایش تعداد معتادان در استان اردبیل

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل از کاهش سن اعتیاد و افزایش تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد.

به نوشته خبرآنلاین، غلامحسن خلیلی موسوی در نشستی با مسئولان آموزشی استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در مدارس گفت: «خطر تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی جدی است و کشفیات در استان نشانگر روی آوری سودجویان به سمت توزیع مخدرهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در جامعه است.»

او از خانواده ها خواست بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

در همین رابطه پیشتر رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل از افزایش اعتیاد در بین زنان اردبیل خبر داد و گفت ٣٠ درصد معتادان در اردبیل از مواد صنعتی استفاده می کنند.

«محمد خیرخواه بشر» با اشاره به آسیب های جانبی اعتیاد گفت: «٧٠ درصد سرقت های خرد در استان اردبیل توسط افراد معتاد انجام می شود و بسیاری از معتادان در تامین مواد مورد نیاز خود به راه هایی کشیده شده اند که واقعا تاسف آور است.»

اعتیاد یکی از معضلات اساسی جامعه ایران می باشد که پیامدهای ویرانگری به همراه دارد و آذربایجان جنوبی نیز از این ناحیه متحمل آسیب های جدی می شود.

ماه گذشته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی اعلام کرد اعتیاد، «سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان» به اقتصاد این استان خسارت وارد می‌کند.

خرید و فروش مواد مخدر، در ایران تجارت پرسودی محسوب می شود و مسوولان مبارزه با مواد مخدر در ایران همواره از وجود «مافیایی توزیع مواد مخدر» خبر می دهند که دولت از برخورد با آن اجتناب می کند.

در مردادماه ۹۸، سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس ایران از تماس ۳۰۰ مسئول ایرانی برای آزادی یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر پرده برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *