صفحه اصلی / آذربایجان / چهار بازیکن ایران به تیم ملی فوتسال آذربایجان‌شمالی پیوستند

چهار بازیکن ایران به تیم ملی فوتسال آذربایجان‌شمالی پیوستند

در ادامه فرار ورزشکاران از ایران به خارج از کشور، چهار بازیکن ایران به تیم ملی فوتسال آذربایجان‌شمالی پیوستند و به تابعیت این کشور درآمدند.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، وحید شفیعی بازیکن سابق تیم ملی ایران و تیم های دبیری تبریز و سن ایچ ساوه، امیر شجاعی بازیکن تیم اهورای بهبهان، اسحاق سورغالی بازیکن تیم ارژن شیراز و هادی احمدی بازیکن تیم فرش آرا چهار بازیکنی هستند که بعد از پیوستن به لیگ آذربایجان، تبعیت این کشور را هم پذیرفته و به عضویت تیم ملی آن در آمده‌اند.

این خبرگزاری حضور چهار بازیکن ایران در تیم ملی فوتسال آذربایجان را «عجیب» خواند اما در ادامه نوشت: «این همان چیزی بود که پیش بینی می‌شد چرا که با کاهش درآمد بازیکنان فوتسال، عدم حضور اسپانسرها و پایین آمدن رقم قراردادها در کنار افزایش نرخ ارز، بازیکنانی که در ایران در آمد آنچنانی نداشتند به کشورهای همسایه رفته و در پی آن برخی از آن‌ها تابعیت‌های کشورهای دیگر را پذیرفتند.»

این خبرگزاری در ادامه هشدار داد که «در این زمینه باید کمیته فوتسال ورود کرده و قوانین سفت و سختی را در نظر بگیرد.»

در سالهای گذشته شمار زیادی از ورزشکاران ایران به دلیل شرایط اسفبار سیاسی اقتصادی حاکم بر ایران، از این کشور فرار کرده اند. در این میان شمار زیادی از این ورزشکاران نیز راهی آذربایجان‌شمالی شده اند.

چندی پیش «آرش آقایی» قهرمان جودوکار تبریزی نیز به تیم ملی آذربایجان شمالی پیوست. این ورزشکار ترک که مدال برنز مسابقات جوانان قهرمانی آسیا و مدال قهرمانی کارگران جهان را در کارنامه دارد، به دلیل عدم حمایت مسئولان ورزشی ایران، در تبریز به شغل نانوایی رو آورده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *