صفحه اصلی / آذربایجان / پروژه وزارت اطلاعات ایران برای حذف شعارهای ملی در بازی‌های تیراختور + فیلم

پروژه وزارت اطلاعات ایران برای حذف شعارهای ملی در بازی‌های تیراختور + فیلم

وزارت اطلاعات ایران در حال طراحی پروژه ای است تا شعارهای ملی ترکان آذربایجان را در بازی‌های تیراختور حذف کند.

یکی از مسئولین نفوذی کانون هواداران تیراختور در این باره گفت: «در آینده هم طرح هایمان تکمیل خواهد شد و هم هماهنگی در بین نفرات در سکوهای تماشاگران ایجاد خواهد شد.»

این گماشته اداره اطلاعات به صراحت می گوید: «شعارهای هواداران را یکسان سازی کرده و بعضی از پارازیت ها(شعارهای ملی و هویت طلبانه ترکان آذربایجان) را حذف خواهیم کرد.»

او در پایان ادعا می کند هدف این طرح این است که «از روی سکوها پیام های خوبی به ایرانمان و جهان ارسال نماییم!»

به گفته فعالین ملی، اخیرا در بازی های تیراختور عده‌ای در جایگاه‌های خاص که شعارهای هوادارن از آنجاها سازماندهی می شود، می ایستند و به هرکسی اجازه ورود به این جایگاه‌ها را نمی دهند.

فعالین ملی آذربایجان ضمن هشدار درباره این فتنه انگیزی ها اعلام کرده اند هیچ شخص و نهادی نمیتواند برای ترکان آذربایجان و هواداران تیراختور شعار دیکته کند.

فعالین ملی از هواداران تیراختور خواستند در صورتیکه لیدرها شروع به دادن شعارهای انحرافی کنند، کسی آنها را همراهی نکند و پاسخ مناسبی به مزدوران بدهند.

در نبود فضای بازی سیاسی و اختناق حاکم بر کشور، بازی های تیراختور به یکی از تریبون های اصلی برای بیان مطالبات و خواسته های به حق تُرکان آذربایجان جنوبی تبدیل شده است.

ترکان آذربایجان بارها توانسته اند با استفاده از این تریبون، مرزهای بایکوت و انکار را در نوردیده و صدای حق طلبانه آذربایجان جنوبی را به جهان مخابره کنند.

شعارهایی در ارتباط با آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان، حقوق زنان آذربایجان، حق تحصیل به زبان مادری، قره باغ، دریاچه اورمیه، محیط زیست آذربایجان و … بارها توسط هوادارن تیراختور از روی سکوها به جهان مخابره شده و وزارت اطلاعات ایران درصدد است این تریبون رسای تُرکان آذربایجان را از چنگ‌شان در آورد.

«آذربایجان وار اولسون، توتولانلار آزاد اولسون»، «تورک دیلینده مدرسه، اولمالیدیر هرکسه»، «نه موتلو، تورکوم، دئیه نه»، «تبریز باکی آنکارا، بیز هارا فارسلار هارا»، «آذربایجان قیزلاری، گؤی‌لرین اولدوزلاری»، «قاراباغ بیزیم‌دی، بیزیم قالاجاق»، «آذربایجان یوردوموز، تیراختور بوز قوردوموز»، «نه توپدو، نه گولدو، تیراختور میللی یولدو»، «اورمو گؤلو جان وئریر، ایران اونون قتلینه فرمان وئریر» از شعارهای اصلی هواداران تیراختور در چند سال گذشته بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *