صفحه اصلی / آذربایجان / ویدئویی از ”فرار سربازان ارمنستان به آذربایجان جنوبی” در جنگ قره باغ

ویدئویی از ”فرار سربازان ارمنستان به آذربایجان جنوبی” در جنگ قره باغ

رسانه های ارمنستان گزارش می دهند دستکم ۱۶۰ سرباز ارمنستان در جریان جنگ ۴۴ روزه قاراباغ، با عبور از رودخانه آراز به آذربایجان جنوبی فرار کرده و مرزبانان ایران به آنها پناه داده اند.

ویدئویی از زمان جنگ قاراباغ منتشر شده که نشان می دهد گروهی زیادی از سربازان ارمنستان در تلاشند تا با عبور از رودخانه آزار خود را به آزربایجان جنوبی برسانند. در مقابل، شهروندان آزربایجان جنوبی که در منطقه تجمع کرده اند مانع از ورود آنها می شوند.

براساس ویدئو، نیروهای امنیتی و مرزبانی حکومت ایران با هجوم به شهروندان در تلاش برای متفرق کردن جمعیت و تسهیل شرایط عبور سربازان ارمنی به خاک آزربایجان جنوبی است.

همچنین، مشاهده می شود حکومت ایران از طریق سدهای ایجاد شده، حجم آب رودخانه آراز را به قدری کم کرده که براحتی می توان از مرز عبور کرد.

رسانه های ارمنستان از جمله شماری از نمایندگان پارلمان این کشور تاکید دارند در زمان پیشروی ارتش آزربایجان در محور زنگیلان، شماری زیادی از سربازان ارمنی به ایران فرار کرده و حکومت ایران به آنها پناه داده است.

تعداد سربازان ارمنی فراری به ایران دستکم ۱۶۰ نفر گزارش می شود. وزارت دفاع ارمنستان نیز تایید کرده که سربازان مستقر در زنگیلان ناپید شده اند. با این حال اسامی آنها در فهرست گم شدگان و یا کمیته بین المللی صلیب سرخ، درج نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *