صفحه اصلی / آذربایجان / واکنش نماینده کلیبر به اعزام هلی‌کوپترهای معیوب از تهران برای مهار آتش‌سوزی قره‌داغ

واکنش نماینده کلیبر به اعزام هلی‌کوپترهای معیوب از تهران برای مهار آتش‌سوزی قره‌داغ

نماینده کلیبر به اعزام هلی‌کوپترهای معیوب از طرف تهران برای مهار آتش‌سوزی جنگل های قره‌داغ آزربایجان، واکنش نشان داد. جالب اینکه این هلی کوپترهای معیوب پس از سه روز التماس مسئولان گماشته تهران در آزربایجان، به قره داغ اعزام شده اند.

حسین حاتمی در توییتر خود نوشت: «در حالی که جوانان طبیعت دوست، نیروهای مسلح و بسیجیان عزیز، مسئولین محلی و استانی در آتش سوزی جنگل های کلیبر، بدون امکانات جانفشانی می کنند، اعزام بالگردهای بدون امکانات وزارت دفاع را پیگیر شدم‌ که قول اقدام سریع دادند. در صورت احراز کم کاری تیم اطفا هوایی،  شخص وزیر باید پاسخگو باشد.»

این نماینده حکومتی عضو سپاه پاسداران ایران، در کمال بی شرمی، در توییت دیگری از «وعده» سپاه و وزرات دفاع ایران مبنی اعزام هلی کوپتر قدردانی کرد و نوشت: «بالگردهای سپاه ، بسکیت های جدید، هواپیمای آب پاش ایلوشین وزارت دفاع در مسیر جنگل های ارسباران برای عملیات اطفا، (جای قدردانی هم اگر باشد، بعضا نوش دارو بعد از مرگ سهراب است) راه اندازی پایگاه دائمی اطفا حریق یک ضرورت است.»

آتش سوزی جنگلهای قره داغ از ساعت ۱۶ عصر پنجشنبه در منطقه «بابایلی، قاسم کندی و کیارق» شهرستان کلیبر آغاز شد و به دلیل نبود امکانات مناسب اطفا حریق، گسترش پیدا کرد. هرچند با کمک نیروهای مردمی منطقه و نیروهای بومی امدادی دیروز برای ساعاتی این اتش سوزی مهار شد اما به دلیل نبود امکانات مناسب، آتش دوباره شعله کشید و جنگل های قره داغ همچنان می سوزد.

نبود امکانات مناسب اطفا حریق در آزربایجان جنوبی و عدم مداخله به موقع، همه ساله موجب خاکستر شدن بخشهای زیادی از جنگل های بکر قره داغ می شود.

در سال ۹۸ در جنگلهای قره داغ آتش سوزی رخ داد که به دلیل نبود امکانات مناسب اطفاع حریق در کلیبر و آزربایجان شرقی، این حادثه به آتش سوزی گسترده ای تبدیل شد  و به علت عدم همکاری تهران در اعزام هلی کوپترهای آتش نشان، صدها هکتار از اراضی و جنگلهای قره داغ چندین روز در آتش سوخت.

اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز در مجلس ایران ضمن انتقاد از کوتاهی تهران در اعزام نیرو برای مهار آتش‎سوزی جنگلهای قره داغ آذربایجان اعلام کرد همانگونه که برای سرکوب تجمعات «قلعه بابک» در قره‌داغ همه امکانات خود را بسیج می کنید برای مهار آتش‌سوزی هم همین کار را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *