صفحه اصلی / آذربایجان / واکنش ایران به تردد کامیون های ایران در قره‌باغ آذربایجان

واکنش ایران به تردد کامیون های ایران در قره‌باغ آذربایجان

وزارت خارجه ایران تردد کامیون های حامل محموله های نفتی و بنزین ایران در اراضی اشغالی قره‌باغ ( قاراباغ ) آذربایجان را انکار کرد.

طی روزهای گذشته شهروندان ارمنی ساکن در قره‌باغ آذربایجان با انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی از دریافت صدها محموله نفت و بنزین از ایران خبر دادند.

در ویدئو که توسط ارامنه گرفته شده، صدها تریلی با پلاک ایران دیده می شود. به گفتی ارامنه، درحال حاضر نیاز نفتی و بنزین اراضی اشغالی قره‌باغ از سوی ایران تامین می شود.

عباس عراقچی؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه (۲۷ فروردین) از گفتگو با خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص انتشار ویدئوهای مربوط به تردد کامیون و تریلی های ایران در قره‌باغ خبر داد.

به نوشته «تسنیم» عراقچی مدعی شده است: تردد کامیون‌های ایرانی به قره‌باغ کوهستانی کذب محض است.

عباس عراقچی انتشار ویدئوی تردد کامیون های ایران در قاراباغ در فضای مجازی را «تلاش دشمنان برای تخریب روابط دو کشور» عنوان کرده است.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده، یک شهروند ارمنی با نشان دادن صدها محموله نفتی می گوید: اینجا خان کندی است و این هم نفت و بنزین ارسالی از ایران.

در ویدئو پلاک ایران در روی کامیون ها بصورت شفاف قابل روئیت است.

شهروندان ارمنی اعتراض دارند که چرا ایران «بنزین بی کیفیت» به قره‌باغ ارسال می کند و از مقامات ارمنی می خواهد تا محصولات با کیفیت از ایران دریافت کنند.

حمایت جمهوری اسلامی از شورشیان ارمنی قره‌باغ و دولت اشغالگر ارمنستان بارها با سند اثبات شده است اما مقامات ایران همواره آن را تکذیب کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *