صفحه اصلی / آذربایجان / همگام با تروریست‌ها: تحریف مجدد نام «استان آذربایجان‌غربی» توسط رئیس جمهور ایران + ویدئو

همگام با تروریست‌ها: تحریف مجدد نام «استان آذربایجان‌غربی» توسط رئیس جمهور ایران + ویدئو

رئیس جمهور فاشیست و ضدترک حکومت ایران، از روی عمد و به هنگام سخنرانی در تبریز، نام استان «آذربایجان‌غربی» را «استان ارومیه» خطاب کرد.

سخنرانی شخص دوم حکومت ایران از شبکه های دولتی حکومت ایران در حالی پخش شد که این شخص به بازهم نام آذربایجان‌غربی را تحریف کرد.

چگونه ممکن است یک رئیس جمهور اسامی استان های کشور تحت نظارت خود را نداند و یا اسم آنها را اشتباه بگوید؟

اگر دشمنی با ملت تورک آذربایجان در باطن حسن روحانی نیست، پس چطور ممکن است در بالاترین سطح حکومتی به تحریف واقعیت بپردازد؟

حسن روحانی، رئیس جمهوری نمایشی حکومت فاشیستی ایران، صبح امروز ۶ آذرماه برای یک سفر نیم روزه به آذربایجان شرقی، وارد تبریز شد.

وی در حال افتتاح نیمی از پروژه راه‌آهن ۲۰ ساله میانه تبریز تا بستان‌آباد بود که از این طرح نیمه‌کاره به عنوان «مهم‌ترین برنامه‌های سفر او به آذربایجان شرقی» یاد شد!

حسن روحانی، پیشتر در ۲۸ آبان ۱۳۹۷ در یک سفر هدفمند به دومین شهر بزرگ استان آزربایجان غربی؛ خوی، همگام با گروههای تروریستی به استان آذربایجان غربی استان ارومیه گفته بود.

این اقدام  حسن روحانی، نه تنها اشتباه نیست بلکه نشان از سوء نیّت مرکزنشینان دولت تهران و ادامه سیاستهای نزدیک به یک قرن اخیر دولت تهران نسبت به آذربایجان را نشان می‌دهد.

پیش از این نیز، صدا و سیمای حکومت ایران در اقدامی مغرضانه برای چندمین بار استان آذربایجان غربی را به عنوان استان ارومیه «اورمیه» معرفی کرده است.

این اقدام حسن روحانی در جهت ادعاهای توسعه طلبانه و متجاوزانه گروههای تروریستی است که خواستار پاک شدن نام آذربایجان از بخش تاریخی غرب آذربایجان جنوبی هستند.

حکومت ایران درمورد اسامی فارسی بسیار حساس است و استفاده از نام «خلیج عربی» را مشکل امنیتی می‌داند اما در مورد اسامی تاریخی مناطق آذربایجان با تروریست ها همزبانی و همصدایی میکند.

ایران از زمان پهلوی به بعد، هزینه های هنگفتی برای تغییر نام های بومی آذربایجان به فارسی صرف کرده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *