صفحه اصلی / آذربایجان / همسر لطیف حسنی: عدم پرداخت حقوق بدلیل زندانی سیاسی بودن همسرش

همسر لطیف حسنی: عدم پرداخت حقوق بدلیل زندانی سیاسی بودن همسرش

خانم «اعظم پیری» همسر لطیف حسنی فعال ملی محبوس در زندان رجائی شهر از تهدیدهای مدیر کارخانه ای که در آن مشغول به کار است خبر داد.

اعظم پیری می گوید مدیر کارخانه به دلیل «زندانی سیاسی بودن» همسرش حقوق ماهانه او را پرداخت نمی کند.

خانم پیری درباره تهدیدهای مدیرکارخانه می گوید :«آقای اسماعیلی مدیر کارخانه گفته است که…می تواند برایم مشکل درست کند. او تهدید کرد که نه تنها به پولم نمی رسم ،بلکه اعلام می کند که همسر زندانی سیاسی هستم و در کارخانه فعالیت سیاسی داشتم و بخاطر همین حقوقم را نداده است.»

دکتر لطیف حسنی در اردیبهشت ماه ۹۲، به همراه چهار فعال دیگر آذربایجانی به نام های آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر، محمود فضلی و بهبود قلیزاده به ۹ سال حبس محکوم شد.

قاضی باقرپور، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، این فعالین آذربایجانی را به اتهام «تشکیل گروه غیرقانونی» به ۸ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۱ سال حبس تعزیری و در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

از میان این 5 فعال آذربایجانی، در حال حاضر فقط لطیف حسنی محبوس بوده و بقیه آزاد شده اند.

درخواست خانواده آقای حسنی برای آزادی او نتیجه ای در بر نداشته است. دادگاه حکومت ایران با آزادی مشروط این زندانی آذربایجانی مخالفت می کند.

لطیف حسنی فارغ التحصیل رشته «حقوق بین الملل» است و مقطع فوق لیسانس و دکترای خود را در دانشگاه دولتی باکو به پایان رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *