صفحه اصلی / آذربایجان / هدیه یک میلیون تومانی دولت ایران به قاچاقچیان کُرد به بهانه کرونا

هدیه یک میلیون تومانی دولت ایران به قاچاقچیان کُرد به بهانه کرونا

رئیس بنیاد مستضعفان ایران از اهدای کارت هدیه‌ای به ارزش حداکثر یک میلیون تومان به تمام قاچاقچیان کرد در غرب کشور به دلیل بحران کرونا خبر داد.

پرویز فتاح در توئیترش نوشت: «ان‌شاءالله هفته آینده با تأمین مالی بنیاد مستضعفان و با همكارى استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و كرمانشاه، کارت هدیه‌اى حداكثر تا سقف یک میلیون تومان به همه کولبران عزیز و زحمتکش که به‌دلیل بحران کرونا از نظر معیشتی دچار آسیب شده‌اند، تقديم می‌شود.»

حمایت آشکار دولت ایران از قاچاقچیان کرد در حالی صورت می گیرد که هزاران کارگر آذربایجانی به دلیل کرونا بیکار شده اند اما دولت کوچکترین اقدامی در حمایت از آنها به عمل نمی آورد.

طی سالهای گذشته با چراغ سبز حکومت ایران، هزاران قاچاقچی کرد در مرزهای غربی کشور آزادانه در حال قاچاق جنس، اسلحه، مشروبات الکی می باشند و حتی مسوولان ایران از قاچاقچی نامیدن آنها نیز طفره رفته و آنها را «کولبر» خطاب می کنند.

این قاچاقچیان ضربه سهمگینی بر اقتصاد آذربایجان وارد می کنند و با کسب سودهای کلان از راه قاچاق، زمین ها و املاک ترک ها را در غرب آذربایجان خریداری می کنند.

دولت ایران با آزاد گذاشتن راه قاچاق برای کردها، در صدد است تا بنیه اقتصادی آنها را در غرب آذربایجان تقویت نماید و از نفوذ و قدرت ترک ها در منطقه بکاهد. در نتیجه این سیاست‌های ترک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

طی سالهای گذشته نیز «محمدمهدی شهریاری»  استاندار بیگانه و تحمیلی آذربایجان‌غربی در دو فقره، مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حساب مرزنشینان کُرد نوار مرزی غرب آذربایجان واریز کرده است.

استاندار بیگانه ادعا کرده بود این پول «با تغییر شکل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان از حواله به مزایده قانونی، از محل فروش سوخت سهمیه مرزنشینان این اعتبار به حساب هر خانواده مرزنشین استان واریز شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *