صفحه اصلی / آذربایجان / نامه فوری جمعیت ارک به سازمان ملل؛ وضعیت سلامتی فعال ملی آذربایجان؛ «عباس لسانی» وخیم است

نامه فوری جمعیت ارک به سازمان ملل؛ وضعیت سلامتی فعال ملی آذربایجان؛ «عباس لسانی» وخیم است

جمعیت حقوق بشر آزربایجان (آذربایجان) – (ارک) با موضوع «پیگیری وضعیت زندانیان مدنی آزربایجان» در مورد وخیم شدن وضعیت سلامتی آقای عباس لسانی؛ فعال مدنی آزربایجان‌جنوبی در زندان اردبیل اظهار نگرانی نمود.

وضعیت فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی؛ «عباس لسانی» در زندان وخیم و بسیار نگران کننده است. این فعال سرشناس آزربایجانی با وجود بحران ویروس کرونا در زندان ها، تاکنون به مرخصی نیامده است.

جمعیت حقوق بشر آزربایحان «ارک » بار دیگر درباره نقض حقوق زندانیان آزربایجانی به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران نامه فوری فرستاد و در مورد وخیم شدن سلامتی آقای عباس لسانی فعال مدنی در زندان اردبیل اظهار نگرانی نمود.

در این نامه اعمال و رفتارهای غیر قانونی مقامات زندان اردبیل نسبت به آقای عباس لسانی توضیح داده شده است.

ارک در ادامه می نویسد: «بیش از یکماه و نیم است که ملاقاتهای پشت شیشه ایشان هم با خانواده اش قطع شده است. عباس لسانی از ناحیه کمر و زانوها به شدت رنج می برند، در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و دیگر قادر به حرکت نمی باشند. پزشکان گفته اند که ایشان احتیاج به ام آرآی برای معالجه دارند و باید برای مدتی در بیمارستان بستری شوند که تا به امروز مسئولین زندان و قوه قضاییه اردبیل به مسئولیت خود در مقابل حفظ سلامتی زندانی جوابگو نبوده اند. آقای لسانی در زندان کووید ۱۹ گرفتند؛ ولی مرخصی برای درمان به ایشان داده نشد. همچنین آزار و اذیت خانواده ایشان توسط نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد.»

در پایان جمعیت حقوق بشر آزربایجان «ارک» تاکید نمود که این جمیعت «ضمن پیگیری وضعیت یکایک زندانیان مدنی آزربایجان خواهان رعایت حقوق همه زندانیان و پایان دادن به آزار و اذیت خانواده های آنان می باشد.»

عباس لسانی دو سال و ۴ ماه گذشته پس از خروج از جلسه دادگاه در تبریز توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد وی سپس در حکمی کاملا سیاسی به ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲سال تبعید به شهر یزد محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *