صفحه اصلی / آذربایجان / نامه سرگشاده فعال ملی آذربایجان «علیرضا فرشی» به رئیس مجلس ایران

نامه سرگشاده فعال ملی آذربایجان «علیرضا فرشی» به رئیس مجلس ایران

فعال ملی آذربایجان (آزربایجان) جنوبی «علیرضا فرشی» در نامه ای سرگشاده به رئیس مجلس ایران با تشریح عملکرد غیرقانونی قوه قضائیه خواستار برخودر با پرونده سازی توسط این نهاد دولتی شد.

این فعال ملی آزربایجانی که دوران محکومیت ۲ ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری میکند در نامه نوشته است که تمامی فعالیت های خود و دیگر فعالین و زندانیان سیاسی آزربایجانی، مدنی و در چهار چوب قانون جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا فرشی بازداشت و احکام صادره علیه خود را غیر قانونی خوانده و خاطرنشان کرده دادگاه بدوی و تجدید نظر او به سفارش مامورین امنیتی و با پرونده سازیهای ساختگی تنظیم شده است.

این فعال آزربایجان جنوبی علیرغم شیوع کرونا در زندانهای ایران هنوز به مرخصی اعزام نشده است.

علیرضا فرشی به همراه فعالین ملی «اکبر آزاد» ، «بهنام شیخی» ، «حمید منافی نادارلی» به علت شرکت در مراسم «روز جهانی زبان مادری» در سال ۱۳۹۵ بازداشت و در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «عضویت در گروه و دستجات علیه امنیت ملی» هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در ۳۱ تیرماه ۹۹ حکم مذکور در خصوص آقایان بهنام شیخی، حمید منافی و علیرضا فرشی به اجرا در آمده است.

علیرضا فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است. او به علت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان تورکی آزربایجانی در روستاهای محروم آزربایجان و راه اندازی کمپین «تدریس به زبان مادری»، بارها بازداشت و زندانی شده است.

همچنین این مدرس دانشگاه با فشار مامورین امنیتی از دانشگاه اخراج شده و از تدریس نیز منع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *