صفحه اصلی / آذربایجان / ناظر گمرکات آذربایجان شرقی: ترکیه اولین مقصد صادراتی است

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی: ترکیه اولین مقصد صادراتی است

لیلی اورنگی، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز گفت: صادرات از گمرکات استان امسال با حفظ روند رشد صادرات به یکهزار و ۲۳۹ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با بیان اینکه میزان صادرات از این استان به لحاظ وزن ۱۸ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: ترکیه با ۵۶۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۶۸ میلیون دلار، اولین مقصد صادراتی ما بوده است. همچنین عراق با ۴۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار، ارمنستان با ۳۹۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۷۶ میلیون دلار، افغانستان با ۹۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۳ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان با ۵۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۷ میلیون دلار بودند.

اورنگی افزود: مواد پلاستیکی، محصولات فولادی، میوه های خوراکی، فرآورده های غلات، مس و مصنوعات مسی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای و شیرینی و شکلات از مهمترین اقلام صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی در مدت مذکور بوده است.

وی عمده‌ترین کشورهای طرف معامله واردات از گمرکات استان را ترکیه با ۲۵۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۹۷ میلیون دلار، آلمان با ۱۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۲۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیون دلار، چین با ۱۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۷۲ میلیون دلار و ژاپن با دو هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۸ میلیون دلار اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *