صفحه اصلی / آذربایجان / معاون استاندار آزربایجان شرقی: مهاجرت عامل اصلی پایین بودن نرخ بیکاری است

معاون استاندار آزربایجان شرقی: مهاجرت عامل اصلی پایین بودن نرخ بیکاری است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی (آزربایجان) اذعان داشت اهالی این استان برای پیدا کردن کار راهی استان های مرکزی ایران می شوند.

جواد رحمتی؛ معاون عمرانی استاندار آزربایجان شرقی مهاجرت را عامل اصلی سیر نزولی شاخص های توسعه آزربایجان شرقی و پایین بودن نرخ بیکار عنوان کرد.

به گزارش «نصر نیوز» رحمتی اظهار داشت: وقتی صحبت از آمار پایین نرخ بیکاری می کنیم، معنای آن چنین نیست که عملکرد بسیار خوبی داشتیم، معنای آن این است که نیروی کار استان به واسطه عدم ایجاد شرایط مناسب کار به تهران و استان های دیگر مهاجرت کرده‌اند.»

رحمتی گفت: وضعیت موجود استان محصول مدیریت و رفتارهای ما مدیران در گذشته است. مهاجرت نیروی کار کلیدی ترین مشکل و بحث ماست.»

معاون عمرانی استاندار آزربایجان شرقی ادامه داد: «آزربایجانی ها اخلاقا چنین هستند و تحمل بیکاری را ندارند. وقتی به آمار استان اصفهان دقت کنیم، با وجود قرارگیری این استان در منطقه کویری و خشک و محدودیت زیرساخت ها و منابع آن برای پذیرش جمعیت، شاهد رشد جمعیت آن و دیگر شاخص‌های توسعه استان اصفهان هستیم که به واسطه مهاجرت پذیری اتفاق افتاده است.»


وی افزود: «حدود 90 درصد مهاجرت ها به دلیل بیکاری و با هدف تامین شغل و معیشت انجام می گیرد.»

آزربایجان جنوبی از جمله مناطقی است که چه در رژیم پهلوی و چه در رژیم جمهوری اسلامی شاهد مهاجرت شهروندان به مناطق فارس زبان و مرکزی ایران بوده است.

جمهوری اسلامی با سیاست استعماری علیه آزربایجان و تمرکز سرمایه گذاری در استان های کویری، جوانان بیکار آزربایجان را جهت مهاجرت به مناطق فارس زبان سوق می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *