صفحه اصلی / آذربایجان / مصاحبه ایران اینترنشنال در خصوص جنجال آفرینی عضو کُرد شورای شهر اورمیه با فعال ملی آذربایجان کریم اصغری

مصاحبه ایران اینترنشنال در خصوص جنجال آفرینی عضو کُرد شورای شهر اورمیه با فعال ملی آذربایجان کریم اصغری

تلویزیون ایران اینترنشنال طی مصاحبه ای با فعال ملی آذربایجان و پژوهشگر روابط بین الملل، کریم اصغری ومسعود کردپور روزنامه نگار کرد، حول جنجال آفرینی عضو کرد شورای شهر اورمیه در اعتراض به ترکی صحبت کردن شهردار اورمیه در جلسه شورای شهر پرداخته است.

در این گفتگو که اجرای آن را همکار سابق تلویزیون نوروز منسوب به گروه تروریستی پژاک بر عهده داشت مجری برنامه به جای بی طرفی براساس اصول رسانه ای موضوع را به شکل ایجاد مشکل از طرف شهردار اورمیه به دلیل ترکی صحبت کردن مطرح میکند.

وی همچنین ترکیب اورمیه را به شکل آذری و کرد مطرح کرده هویت ترکی اورمیه را به شکل آذری تحریف می نماید.

آقای کریم اصغری پژوهشگر روابط بین الملل و فعال ملی آذربایجان با تاکید بر اینکه ریشه موضوع به عدم توجه به مشکل ملیت ها و چند فرهنگی در ایران برمی گردد به بررسی ریشه ای و هویت ترکی اورمیه موضوع می پردازند . همچنین این فعال حرکت ملی آذربایجان خواستار مطرح شدن مسائل ترکان آذربایجانی استانهای کردستان و کرمانشاه (بیجاره، قروه، سونقور و…) شد.

مسعود کرد پور که از سنندج در این مصاحبه شرکت کرده طی ادعایی بی اساس مطرح میکند که بر اساس سرشماری رسمی در ایران اکثریت جمعیت آذربایجان غربی را کرد ها تشکیل می دهند و کریم اصغری چون از آنکارا به این گفتگو ملحق شده از این موضوع بیخبر است. کرد پور در حالی این ادعا را مطرح می کند که خود نیز ساکن و اهل آذربایجان غربی نیست و هیچ آماری از سرشماری بر اساس ملیت”قومیت” در ایران وجود ندارد.علاقمندان می توانند این گفتگو را از ویئوی زیر تماشا نمایند:


منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *