صفحه اصلی / آذربایجان / مصاحبه احمد اوبالی با خبرگزاری مساوات درباره برنامه های جدید گوناز تی وی و پیوستن به ماهواره آذراسپیس

مصاحبه احمد اوبالی با خبرگزاری مساوات درباره برنامه های جدید گوناز تی وی و پیوستن به ماهواره آذراسپیس

تلویزیون آزربایجان (آزربایجان)جنوبی (GünAzTV) پخش آزمایشی خود را از طریق Azerspace، ماهواره جمهوری آزربایجان شمالی آغاز کرده است.

تلویزیون GünAz؛ (تلویزیون آزربایجان‌جنوبی) که دفتر مرکزی آن در شهر شیکاگو آمریکا است، در سال ۲۰۰۴ توسط آقای «احمد اوبالی» تاسیس شد.

این کانال از آوریل ۲۰۰۵ اقدام به پخش زنده نمود و تا به امروز، گوناز تی وی برنامه های مختلف را ۲۴ ساعته و از طریق ماهواره های مختلف به اروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه پخش می کند.

بعد از شروع پخش این تلویزیون از طریق ماهواره Azerspace، این کانال قصد دارد چه فعالیت های جدیدی انجام دهد؟ آقای احمد اوبالی، بنیانگذار و موسس گوناز تی وی، در مورد این سوال و سایر موضوعات با خبرگزاری مساوات آزربایجان شمالی مصاحبه نمود.

– برنامه های شما برای آینده چیست؟ بینندگان چه برنامه های جدیدی را می توانند در شبکه تلویزیونی شما ببینند؟

– همانطور که می دانید، هدف اصلی گوناز تی وی آزربایجان جنوبی است. بعد از جنگ قاراباغ، ما یک مشکل اساسی داریم که حل نشده است. این مسئله به سرنوشت ۳۰ میلیون آزربایجانی در آزربایجان جنوبی، حقوق پایمان شده آنها مرتبط است. البته پس از پخش از ماهواره آذراسپیس، مخاطبان تلویزیون ما بیشتر خواهند شد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما برنامه های بیشتری را در جهت منافع آزربایجان جنوبی و شمالی خواهیم داشت. همانطور که می دانید، برنامه های ما اساساً برنامه گفتگو و یا تعاملی بر اساس ارتباط تلفنی با مخاطبان است.

پس از این، ما سعی خواهیم کرد که بیشتر از این نیز بر هویت آزربایجانی (آزربایجانچیلیق و آزربایجان دولتچیلیقی) تاکید کنیم تا همبستگی و نزدیکی بیشتری را در شمال و جنوب آزربایجان ایجاد کنیم.

یادآوری می کنم که همسایگان اطراف آزربایجان، هستند کشورهایی که کشور ما (آزربایجان) را دوست ندارند، آنها همیشه هدف اصلی ما هستند. ما همیشه کسانی که در آزربایجان جنوبی از ارامنه حمایت می کنند و حقوق آزربایجانی ها را سرکوب می کنند، مورد هدف قرار می دهیم و این روال ادامه خواهد داشت.

– آیا در سیاست های استراتژیک تلویزیون شما تغییری ایجاد خواهد شد؟

– تغییری ایجاد نخواهد شد. وقتی تلویزیون خود را ۱۷ سال پیش افتتاح کردیم، هدف خود را تعیین کردیم. هدف ما تقویت و افزایش عشق به میهن خود (آزربایجانچیلیق)، آزربایجان است. هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد. برعکس، ما قصد داریم با قدرت بیشتری روی این استراتژی کار کنیم.

– پخش گوناز تی وی از طریق ماهواره Azerspace از طریق دفتر شما در ایالات متحده آمریکا میسر خواهد بود یا از باکو پخش خواهید کرد؟

– تمام برنامه های ما از دفتر مرکزی ما در آمریکا پخش می شوند، اگرچه برنامه های ما در دفاتر دیگر تهیه شده باشند اما از آمریکا پخش می شوند.

– موضوعات برنامه های پخش شده در شبکه شما بیشتر از آزربایجان‌جنوبی، تبریز است. به این معنا که، شما علیه دولت ایران صحبت می کنید. آیا این سیاست در طول پخش شما از طریق Azerspace ادامه خواهد داشت؟ آیا فکر می کنید مواضع سخت می تواند بر روابط ایران و آزربایجان در شرایط حساس کنونی تأثیر بگذارد؟

– در واقع ما موضع سختگیرانه ای در برابر ایران نداریم. ما تاکنون به مواضع سخت دولت ایران در برابر آزربایجان پاسخ داده ایم. یعنی همیشه موضع گیری سخت از جانب آنها بوده است و هدف ما این است که آنها باید عقب نشینی کنند. مواضع ما سر جای خود قرار دارد، ما با دوستان دوست و با دشمنان دشمن هستیم. همانطور که می دانید، سالهاست که در ایران، تلویزیون «سحر» مواضع سخت و مغرضانه ای را در برابر آزربایجان پیش گرفته است. گاهی اوقات می تواند به عمد برخی از اعضای مخالف آزربایجان را به دام بیندازد. به همین دلیل، من بار دیگر تأکید می کنم تا زمانی که دولت ایران مواضع سختی در برابر آزربایجان و آزربایجانی ها (آزربایجانچیلیق) داشته باشد، مواضع ما نیز مطابق با آنها خواهد بود.

همچنین می خواهم به این نکته اشاره نمایم که تلویزیون ما یک نهاد مستقل است و به دستور هیچ دولت یا گروه یا فردی فعالیت نمی کند. ما فعالیت های خود را اینگونه ادامه خواهیم داد. ورود به ماهواره Azerspace یک موفقیت بزرگ است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. البته ما قبلاً با ماهواره های مختلف حرفهای خود را به آزربایجان جنوبی رسانده ایم. آمدن به ماهواره Azerspace قدرت بیشتری به ما می دهد و از این بابت بسیار متشکریم!

خاطر نشان می کنیم که تماشای تلویزیون گوناز در فرکانس های زیر امکان پذیر است:

Azerspace-1, 46E

Fr: 11093 MHz

Pol: V

S/R: 4445

FEC: 3/4

بینندگان گرامی، شما همچنین می‌توانید از طریق سه ماهواره‌ دیگر در «یاهست، Astra و Yahlive» به شبکه گوناز تی وی دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *