صفحه اصلی / آذربایجان / مرکز فوریت های پزشکی:بیمار با ترکی صحبت کردن مامور ما را تهدید و تحریک کرده

مرکز فوریت های پزشکی:بیمار با ترکی صحبت کردن مامور ما را تهدید و تحریک کرده

مرکز فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی طی جوابیه ای غیرمسئولانه از برخورد تکنسین اورژانس اورمیه که مصدوم تصادفی را به دلیل ترکی صحبت کردن از آمبولانس اخراج کرده است دفاع کرد و افشاکنندگان این رفتار ناشایست را تهدید کرد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، در این بیانیه برای مدافعه از برخورد وحشیانه کارمند این مرکز مصدوم اخراج شده به فحاشی و تحریک متهم شده است .

در جوابیه مرکز پاسخ منطقی مصدوم که با درد دست وپنجه نرم میکند که” آیا ترکی صحبت کردن عیب است،”تحریک مامور اورژانس تلقی شده است..

در ادامه جوابیه با متهم قرار دادن مصدوم تصادفی اخراج شده از آمبولانس به دلیل اینکه درد خود را ترکی توضیح داده است به توجیه این بی مسئولیتی و برخورد نژادپرستانه با بیمار پرداخته شده است.

در پایان با تهدید منتشر کنندگان فیلم این بی مسئولیتی حرفه ای مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان غربی افشا کنندگان تهدید شده اندموضوع فوق الذکر را از طریق مبادی قانونی پیگیری خواهد کرد.

یک تکنسین غیربومی اوژانس اورمیه در اقدامی نژادپرستانه و غیرانسانی، بیماری را که نمی توانست به زبان فارسی صحبت کند از آمبولانس اورژانش اخراج کرد و او را به بیمارستان منتقل نکرد.

بنا بر گزارش رسیده به گوناز تی وی این تکنسین که کردزبان است، پس از درگیر شدن با بیمار و همراهانش و فحاشی به آنان، در خیابان خرمشهر اورمیه بیمار را از داخل آمبولانس اورژانس به پایین انداخت و او را به بیمارستان منتقل نکرد.

برخی از کانال های تلگرامی آذربایجان ادعا کرده‌اند نام این تکنسین «رضا رضوانپور» از نیروهای درمانگاه اقبال اورمیه می باشد.

شهروندان آذربایجانی اقدام‌ نژادپرستانه این تکنسین در اجبار بیمار به عدم استفاده از زبان ترکی را محکوم کرده و خواستار برخورد فوری مسئولان شبکه بهداشت و درمان اورمیه با این فرد هتاک و نژادپرست شده اند.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم اورمیه در مجلس نیز اظهار کرد: تکنسین اورژانس به دلیل اینکه بیمار با زبان فارسی آشنا نبود، وی را از آمبولانس پیاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تکنسین اورژانس باید به فرد به چشم بیمار نگاه می‌کرد افزود: مسئولان امر باید برخورد قاطعانه و لازم را با تکنسین متخلف داشته باشند اما در غیر اینصورت نامه استعفای خود را آماده کنند.

قاضی‌پور در پایان تاکید کرد: اگر مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام ندهند، شخصا پیگیر ماجرا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *