صفحه اصلی / آذربایجان / محرومیت تیم ۹۰ اورمیه را از میزبانی لیگ یک از سوی فدراسیون فوتبال ایران

محرومیت تیم ۹۰ اورمیه را از میزبانی لیگ یک از سوی فدراسیون فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال ایران به بهانه «استاندارد نبودن ورزشگاه تختی اورمیه» تیم ۹۰ اورمیه را از میزبانی لیگ دسته یک کشور محروم کرد.

فدراسیون فوتبال ایران طی نامه‌ای به مسئولان ورزش آذربایجان‌غربی نوشت: «با توجه به شرایط موجود و عدم رفع نواقص و برطرف نکردن مشکلات ورزشگاه تختی اورمیه، برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در این ورزشگاه مقدور نمی باشد.»

در این نامه از باشگاه تیم ۹۰ اورمیه خواسته شده «ورزشگاه واجدالشرایط دیگری در استان آذربایجان‌غربی یا از شهرهای آن استان یا استان های دیگر تا تاریخ ۱۰مرداد جهت میزبانی آن باشگاه» معرفی شود.

تیم نود در سال ۱۳۹۷ از فوتبال تبریز به اورمیه هدیه داده شد. این تیم دسته اولی پیشتر «گسترش فولاد» نام داشت و پس از انتقال به اورمیه به «نود اورمیه» تغییر نام داد.

با اینکه مردم غرب آذربایجان از انتقال این تیم به اورمیه شادمان هستند اما مسئولان غیربومی و کردزبان آذربایجان‌غربی از جمله «شهریاری» استاندار و «چمن گلی» مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، با کارشکنی های مختلف، سعی دارند مانع موفقیت این تیم شوند.

سال پیش مدیرعامل باشگاه ۹۰ اورمیه با انتقاد از رفتار دوگانه استاندار بیگانه آذربایجان غربی، گفت شهریاری به تیم دسته دومی «سردار بوکان» کمک میلیونی می کند اما کمکی به تیم دسته اولی «نود اورمیه» نمی کند.

یحیی بهاری تاکید کرد: «مشکلات این تیم تنها و تنها با ورود و دستور استاندار قابل حل خواهد بود برای مثال زمانی که مشکلات ساختاری محل برگزاری مسابقات این تیم یعنی ورزشگاه تختی با ۵۰ میلیون تومان قابل حل بوده آیا روا است که آبروی یک شهر و استان به خاطر این مبلغ ناچیز که خود هم یک مکان دولتی است به حراج گذاشته شود.»

محمدمهدی شهریاری پیشتر به خبرگزاری فارس گفت: «مشکلات ۹۰ تیم ربطی به استاندار ندارد چون بدون هماهنگی استانداری به این شهر آورده شده است.»

در این میان ۱۵ سال از کلنگ زنی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اورمیه می گذرد اما مسئولان ورزش ایران هر بار افتتاح این ورزشگاه را به آینده موکول می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *