صفحه اصلی / آذربایجان / #ما_خود_آذربایجانیم؛ چالشی که از اورمیه شروع و در تمامی شهرها فراگیر شد

#ما_خود_آذربایجانیم؛ چالشی که از اورمیه شروع و در تمامی شهرها فراگیر شد

این چالش از اورمیه (ارومیه) شروع شد؛ صدها تن با پیوستن به چالش #ما_خود_ آذربایجانیم (آزربایجانیم) ضمن حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ، نسبت به حمایت‌های پیدا و پنهان حکومت ایران از حکومت اشغالگر ارمنستان اعتراض کردند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، بعد از شروع عملیات نظامی ارتش آزربایجان شمالی برای باز پس گیری اراضی اشغالی خود؛ فعالین و مردم در شهرهای آزربایجان جنوب، برعکس حکومت ایران به اشکال مختلف همدلی خود با آزربایجان را بیان داشتند.

پس از انتشار تصاویری مبنی بر انتقال محموله‌های تسلیحاتی از خاک ایران به مقصد ارمنستان و به‌تبع آن بروز موج نارضایتی‌ها در آزربایجان؛ تجمعات اعتراضی به سیاست‌های دولت ایران و در حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ در اکثر شهرهای آزربایجان جنوبی به وقوع پیوست.

شروع این اعتراضات به تجمع روز سه شنبه مورخ ۸ مهر در پارک جیرال اردبیل باز می‌گردد که با برخورد شدید امنیتی و خشونت بار مأمورین همراه بود.

پس از دستگیری‌های گسترده؛ طی چند روز اعتراضات آزربایجان مردم و فعالین در اعتراض به این برخورد خشن حکومت ایران با در دست گرفتن نوشته‌هایی به این مضمون: «ما طرفدار آزربایجان نیستیم، #ما_خود_ آزربایجانیم» اعتراض خود را به حکومت اعلام داشته و بر وحدت معنوی و فرهنگی خود با ارتش آزربایجان در باز پس گیری قاراباغ تأکید کردند.

کاربران گرامی؛ شما نیز می‌توانید، خبرها، تصاویر و ویدئوهای خود را با ما به اشتراک بگذارید:

آدرس ادمین گوناز تی وی در تلگرام:  Admin: @gunaztelevision

شایان ذکر است از بازداشت شدگان پارک جیرال اردبیل تنها آقایان پرویز سیابی و حامد حیدری به قید وثیقه موقتاً آزاد گشته‌اند و دوازده نفر دیگر کماکان در زندان اردبیل و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

با توجه به گزارش شاهدان عینی و اخبار موثق دستگیر شدگان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند و از لحظه‌ی دستگیری تا کنون از ملاقات خانواده و تماس تلفنی ایشان ممانعت شده است.

تمام این عوامل بر نگرانی از وضعیت سلامت و نحوه‌ی نگهداری بازداشت شدگان دامن زده است.

همچنین تاکنون از محل نگهداری و وضعیت جسمانی علی خیرجو و میثم جولانی که دو روز بعد از اتفاقات پارک جیرال در منزل خود بازداشت شده‌اند در دست نیست.

این چالش در اعتراض به عملکرد حکومت ایران و در حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ با استقبال عمومی گسترده‌ای روبرو شده است و کماکان ادامه دارد.

سازمان عفو بین‌الملل طی سه گزارش با ابراز نگرانی از وضعیت بازداشت شدگان اخیر در آزربایجان خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آن‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *