صفحه اصلی / آذربایجان / لیست نهایی منتخبان شورای شهر اورمیه منتشر شد

لیست نهایی منتخبان شورای شهر اورمیه منتشر شد

بر اساس لیست منتشر شده توسط فرمانداری اورمیه از میان ۱۱ عضو شورا ۹ تورک و تنها ۲ کُرد به شورای شهر اورمیه راه یافتند. در میان اعضای علی البدل هم ۳ نفر تورک و تنها ۱ کرد می باشد.

تمام ۹ نفر از منتخبین تورک شورای شهر اورمیه از لیست مشترک «اورمو بیرلیک سسی» هستند.

آگهی فرمانداری اورمیه درباره نتیجه انتخابات ششمین دوره شورای شهر اورمیه:

۱مرتضی منافی

۲رسول اصغر زاده

۳محمد خلیل پور

۴حسین پناهی

۵نقی کریمی

۶مرتضی پیری

۷احد یوسفی

۸توماج وحیدی افشار

۹ساسان ابراهیم زاده(کُرد)

۱۰صادق توکلی مهر(کُرد)

۱۱گلشن نوروزی

لازم به ذکر است از روزهای گذشته کانال های ماهواره ای کُردی و گروههای تروریستی کُردی در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تحریم کرده اند، تبلیغات گسترده ای را برای حضور کُردها در انتخابات شوراهای شهرهای غرب آزربایجان مخصوصا «اورمو، سولدوز و تیکان تپه» به راه انداخته و از کُردها می خواهستند سر صندوق رفته و به نامزدهای کُرد رای دهند.

از هفته گذشته نیز باند بارزانی‌ها هم وارد گود مهندسی انتخابات در آزربایجان غربی شده و  تلویزیون «روداو» اقلیم کُرد شمال عراق وابسته به «مسعود بارزانی» به نفع کاندیداهای کُرد تبلیغ می‌کند. مسعود بارزانی رئیس قبلی اقلیم کرد شمال عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق است.

همچنین «باند شهریاری» استاندار بیگانه هوادار گروههای تروریستی کُردی نیز فضا را برای مهاجران کُرد توسعه طلب مهیا کرده و کاندیدهای مهاجر کُرد در شهرهای غربی آزربایجان به بهانه انتخابات شورای شهر، علنا اهداف توسعه طلبانه گروههای تروریستی کُردی را تبلیغ می کردند.

اما با اطلاع رسانی رسانه های ملی آزربایجان جنوبی و رسانه های بومی اورمیه و مشارکت دلسوزان این شهر تاریخی آزربایجان، ملت تورک آذربایجان جنوبی با آگاهی وارد میدان شده و نقشه های شوم مهاجران توسعه طلب کُرد، گروههای تروریستی کُردی، اقلیم کرد شمال عراق و استاندار بیگانه آذربایجان غربی را نقش بر آب کردند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *