صفحه اصلی / آذربایجان / قهرمانان راه آزادی: پوستری از فعالین آذربایجانی دربند رژیم ایران

قهرمانان راه آزادی: پوستری از فعالین آذربایجانی دربند رژیم ایران

در پوستری که در فضای مجازی توسط کاربران آذربایجانی بازنشر می گردد تصویر سه تن از فعالین سرشناس آذربایجانی محبوس در زندان های ایران به نامهای عباس لسانی، لطیف حسنی و توحید امیرامینی نقش بسته است.

بر روی این پوستر به زبان انگلیسی شعار “FREE ALL POLITICAL AZERBAIJAN’S  PRISONERS”  (زندانیان سیاسی آذربایجان را آزاد کنید) نقش بسته است.

عباس لسانی به بهانه اتهامات واهی از جمله تشکیل گروهی بدون نام و اساسنامه که وجود خارجی ندارد دستگیر و با حکم سنگین ۱۵سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهر یزد تحت نظر اداره اطلاعات شهرستان محکوم شده و از زمان بازداشت در ۱۶ماه پیش تاکنون، بدون مرخصی در بند ۷ امنیتی زندان اردبیل زندانی شده است.

دکتر لطیف حسنی در سال ۱۳۹۱ بدلیل درخواست مجوز برای تاسیس «تشکل قانونی» بازداشت و طی دادگاههای فرمایشی با حکم سنگین ۹ سال زندان روبرو گردیده و علی رغم گذشت بیش از ۸ سال هیچ یک از امتیازات قانونی افراد زندانی به وی تعلق نگرفته و با وجود شیوع کرونا در زندان نیز به مرخصی اعزام نشد.

توحید امیرامینی در اول اسفندماه ۹۷ بدلیل پخش تراکت های تبریک «روز جهانی زبان مادری» بازداشت گردیده و با حکم سنگین  ۷ و نیم سال زندان روبرو شده و از زمان بازداشت، نهادهای امنیتی با اعطای مرخصی به وی مخالفت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *