صفحه اصلی / آذربایجان / فعال دانشجویی آذربایجانی «پریسا رفیعی» راهی زندان اوین شد

فعال دانشجویی آذربایجانی «پریسا رفیعی» راهی زندان اوین شد

پریسا رفیعی؛ فعال دانشجویی آذربایجانی امروز سه شنبه (۱۷تیر) برای گذراندن دوران محکومیت یک‌ساله خود راهی زندان شد.

پریسا رفیعی پیش‌تر از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» در مجموع به تحمل 7سال حبس محکوم شده ‌بود.

این دانشجوی ۲۲ ساله تورک آذربایجانی همچنین به ۷۴ضربه شلاق و ۲ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه های سیاسی محکوم شده بود که این حکم بعدها به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.

این در حالی است که پیش‌تر در پی اعتراض اغلب طیف های فعال دانشجویی به این احکام بلند مدت، بسیاری از مسئولان اعم از مسئولان وزارت علوم و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه تهران، وعده رفع مشکل احکام قضایی را داده بودند.

پریسا رفیعی شهروند زنجانی (زنگان) و فعال صنفی دانشگاه تهران است. او اسفند ۹۶ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۲۳ روز در مکان نامعلومی در سلول انفرادی در بازداشت به سر برد.

این فعال دانشجویی در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی چون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت.

ضابط پرونده این فعال صنفی در دوران بازداشت و در پاسخ به پیگیری‌های خانواده گفته بود پریسا چون همکاری نمی‌کند از حقوق قانونی‌اش محروم می‌شود. همچنین در کیفرخواست این شهروند زنجانی به دلایلی چون “عدم همکاری متهم” و “انکار همه موضوعات مطروحه به راحتی” استناد شده و بارها به گزارشات اداره اطلاعات و حراست دانشگاه تهران ارجاع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *