صفحه اصلی / آذربایجان / فعال اردبیلی با پیاده روی به آستارا رسید؛ طبیعت گرد آزربایجان‌جنوبی مشاهدات خود را منتشر کرد

فعال اردبیلی با پیاده روی به آستارا رسید؛ طبیعت گرد آزربایجان‌جنوبی مشاهدات خود را منتشر کرد

میثم جولانی، فعال ملی مدنی آزربایجان(آذربایجان)جنوبی و زندانی سیاسی سابق از پایان پیاده روی ۷۵ کیلومتری و اهتزار نوشته « بیز بیریک / ما متحدیم » در شهر آستارا داده و جزئیاتی از مشاهدات خود در این پیمایش را منتشر کرد.

میثم جولانی، فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی و زندانی سیاسی سابق امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود خبر از پایان پیاده روی ۷۵ کیلومتری و اهتزار نوشته «بیز بیریک / ما متحدیم» در شهر آستارا داده و جزئیاتی از مشاهدات خود در این پیمایش را منتشر کرد.

این طبیعت گرد آزربایجانی از ظهر دیروز و در جهت اعتراض به پشت پرده تحریکات مشکوک و تنش‌ آفرین بین دو شهر اردبیل-آستارا، پیاده روی با پیام صلح و تاکید به مشترکات تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و سیاسی از اردبیل آغاز و امروز با استقبال اهالی آستارا وارد این شهر آزربایجانی شد.

به نوشته آقای جولانی، او در طول مسیر بارها به سرنشینان خودروهایی که برای پرسیدن چرایی این حرکت و همچنین پیام آویخته شده روی کوله پشتی‌ اقدام به توقف می کردند با حوصله توضیحات کاملی ارائه کرده است.

به نوشته این فعال محیط زیست: «مامورین یکی از پاسگاههای بین شهری با دیدن وی، او را به داخل پاسگاه دعوت و پس از شنیدن علت این پیاده روی و متن نوشته شده روی پرچم کوله پشتی، ضمن تشکر عکسهای یادگاری با وی انداخته‌اند.»

وی در صحفه اینستاگرامی اش عنوان کرده در محدوده ۲ کیلومتری از گردنه حیران آشغالهای مسیر را در سه کیسه بزرگ پلاستیکی جمع کرده است.

جولانی همچنین نوشته: «در آستارا و در استقبال شهروندان این شهر، شهروند خبرنگاری از او مصاحبه و ویدیو کلیپی تهیه کرده و عنوان داشته این ویدیو را در کانال‌های خبری شهر منتشر خواهد کرد.»

آقای جولانی شرایط پیاده‌روی را با توجه به گرمای مهلک این روزها، طاقت‌فرسا توصیف کرده که در توجه و استقبال مردم به این حرکت، سختی راه را برایش شیرین نموده است.

در روزهای گذشته نیز صفحه اینستاگرامی با نام (astara_ardabil) با راه اندازی کمپینی از شهروندان سراسر آزربایجان خواسته ویدیو کلیپ‌های کوتاه با شعار (اردبیل آستارا قارداشدیر، اردبیل آستارا آزربایجاندیر) (اردبیل آستارا برادرند، اردبیل آستارا آزربایجانند) جهت انتشار در این صفحه تهیه نمایند که مشارکت تعداد کثیری از شهروندان آزربایجانی را بهمراه داشته است.

فعالین ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی معتقدند تشنهای اخیر زیر نظر اتاقهای بحران که استراتژی «تفرقه بینداز – حکومت کن» را در شرایط حساس با تشدید صحنه سازی‌ها دنبال می‌کنند، ایجاد شده و اغلب هدفشان جایگزینی و جهت‌دهی موضوعات در اذهان عمومی مردم است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *