صفحه اصلی / آذربایجان / فعال آذربایجان جنوبی «شاهین برزگر» به حبس محکوم شد

فعال آذربایجان جنوبی «شاهین برزگر» به حبس محکوم شد

شاهین برزگر که از یک اتهام واهی و انتسابی تبرئه شده بود، بار دیگر نیز با عنوان جدیدی از اتهام واهی روبرو شد.

امروز یکشنبه، «شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز» به ریاست «قاضی حملبر»فعال آذربایجانی ترک؛ شاهین برزگر را از بابت اتهام واهی «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این درحالی است که این فعال ملی پیشتر، از اتهام «اخلال در نظم عمومی که در «شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان تبریز» به «ریاست قاضی پیری» برگزار شده بود، تبرئه شده بود.

در ابلاغیه رای «شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز» آمده است:

«حسب گزارش اداره اطلاعات استان، متهم در صفحه اینستاگرام خود مبادرت به انتشار تصاویر و نمادهای تجزیه‌طلبانه کرده، با انتشار تصاویر زندانیان قومیتی خواستار آزادی آنان شده… و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و با عنایت به یک فقره محکومیت قطعی بابت همین اتهام، حکم به محکومیت متهم به یک سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت داده می‌شود.»

همچنین شاهین برزگر از بابت اتهام عضویت در جبهه ملی آزادی آذربایجانی «گاماج» تبرئه شده است.

شاهین برزگر (قارتال)؛ فعال مدنی آذربایجانی که در تظاهرات سراسری آبان‌ماه دستگیر و زندانی شده بود بعد از تحمل سه ماه بازداشت و زندان -هفتادوهفت روز بازداشت و بیست و یک روز زندان- بطور موقت با قرار وثیقه سنگین ۶۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۵ اسفند ۹۸ آزاد شده بود.

شاهین برزگر فعال مدنی تورک روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد برای دفاع از اتهامات منتسبه علیه خود به همراه «سینا یوسفی» وکیل مدافع خویش در دادگاه حاضر شد.

وی ابتدا در ساعت ۱۰ صبح در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر حاضر شد، سپس ساعت ۱۲ ظهر در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان تبریز به ریاست قاضی پیری حضور یافت.

شاهین برزگر به دلیل فعالیت های هویت طلبانه تاکنون چندین بار توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *